דף הבית » עוצר נשימה » מה קורה אם מפסיקים ליטול ציפרלקס?

מה קורה אם מפסיקים ליטול ציפרלקס?

מה קורה אם מפסיקים ליטול ציפרלקס?

מהו ציפרלקס?

ציפרלקס היא סוג של אנטיביוטיקה המשמשת לטיפול במגוון זיהומים חיידקיים. הוא שייך לסוג של אנטיביוטיקה הנקראת פלואורוקינולונים, הפועלים על ידי הרג חיידקים או מונע מהם להתרבות ולהתפשט. Ciprofloxacin משמש לטיפול במגוון רחב של זיהומים, כולל דלקות בדרכי השתן, דלקות עור וזיהומים בדרכי הנשימה.

מה קורה אם מפסיקים ליטול ציפרלקס מוקדם מדי?

אם תפסיק ליטול ציפרלקס מוקדם מדי, ייתכן שהחיידקים שגרמו לזיהום שלך לא ייהרגו לחלוטין. זה יכול להוביל לחזרה של הזיהום או להיות עמיד בפני האנטיביוטיקה. זו הסיבה שחשוב לסיים את כל מהלך האנטיביוטיקה, גם אם אתה מתחיל להרגיש טוב יותר. הפסקת ציפרלקס מוקדם מדי עלולה להוביל גם לחיידקים להיות עמידים לאנטיביוטיקה. משמעות הדבר היא שאם תקבל את אותו זיהום בעתיד, ייתכן שהאנטיביוטיקה לא תפעל באותה מידה. זו הסיבה שחשוב לקחת את הקורס המלא של אנטיביוטיקה כפי שנקבע על ידי הרופא שלך.

מהן תופעות הלוואי של ציפרלקס?

כמו כל התרופות, ציפרלקס עלול לגרום לתופעות לוואי. תופעות הלוואי השכיחות כוללות בחילות, הקאות, שלשולים וכאבי בטן. תופעות לוואי אחרות עשויות לכלול כאב ראש, סחרחורת ופריחה. תופעות לוואי חמורות יותר עשויות לכלול קרע בגיד, נזק לכבד ותגובות אלרגיות. אם אתה נתקל באחת מתופעות הלוואי הללו, הפסק ליטול את התרופה ופנה מיד לרופא שלך.

מתי אסור ליטול ציפרלקס?

אין ליטול ציפרלקס אם אתה אלרגי אליו או לכל אנטיביוטיקה אחרת של פלואורוקינולון. כמו כן, אסור ליטול אותו אם יש לך היסטוריה של בעיות בגידים או אם את בהריון או מניקה.

מה עליך לעשות אם אתה מחמיץ מנה של ציפרלקס?

אם אתה מתגעגע למנה של ציפרלקס, קח אותה ברגע שאתה זוכר. עם זאת, אם כמעט הגיע הזמן למנה הבאה שלך, דלג על המנה שהוחמצה והמשך בלוח הזמנים הקבוע שלך במינונים. אין ליטול מנה כפולה כדי לפצות על מנה שהוחמצה.

סיכום

ציפרלקס היא אנטיביוטיקה רבת עוצמה המשמשת לטיפול במגוון זיהומים חיידקיים. חשוב לקחת את הקורס המלא של אנטיביוטיקה כפי שנקבע על ידי הרופא שלך כדי להבטיח שהזיהום יטופל לחלוטין. הפסקת ציפרלקס מוקדם מדי עלולה להוביל לחזרה של הזיהום או לעמידה בפני האנטיביוטיקה. ציפרלקס עלולה לגרום לתופעות לוואי, כולל בחילות, הקאות, שלשולים וכאבי בטן. תופעות לוואי חמורות יותר עשויות לכלול קרע בגיד, נזק לכבד ותגובות אלרגיות. אם אתה חווה אחת מתופעות הלוואי הללו, הפסק ליטול את התרופה ופנה לרופא שלך מיד. אם אתה מתגעגע למנה של ציפרלקס, קח אותה ברגע שאתה זוכר. עם זאת, אם כמעט הגיע הזמן למנה הבאה שלך, דלג על המנה שהוחמצה והמשך בלוח הזמנים הקבוע שלך במינונים. אין ליטול מנה כפולה כדי לפצות על מנה שהוחמצה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן