דף הבית » עוצר נשימה » מה קורה אם לוקחים אנטיביוטיקה שלא לצורך?

מה קורה אם לוקחים אנטיביוטיקה שלא לצורך?

מה קורה אם לוקחים אנטיביוטיקה שלא לצורך?

מהי אנטיביוטיקה?

אנטיביוטיקה היא תרופות המשמשות לטיפול בזיהומים חיידקיים. הם פועלים על ידי הרג או עצירת הצמיחה של חיידקים. אנטיביוטיקה ניתנת בדרך כלל על ידי רופא ומגיעה בצורות רבות, כולל כדורים, נוזלים וזריקות.

מה קורה אם לוקחים אנטיביוטיקה שלא לצורך?

נטילת אנטיביוטיקה שלא לצורך עלולה להיות בעלת השלכות חמורות. להלן כמה מהסיכונים הכרוכים בנטילת אנטיביוטיקה שלא לצורך:

עמידות לאנטיביוטיקה

אחד הסיכונים החמורים ביותר בנטילת אנטיביוטיקה שלא לצורך הוא התפתחות עמידות לאנטיביוטיקה. זה מתרחש כאשר חיידקים הופכים עמידים להשפעות של אנטיביוטיקה. כתוצאה מכך, האנטיביוטיקה אינה יעילה עוד בטיפול בזיהום. עמידות לאנטיביוטיקה עלולה להוביל לזיהומים חמורים יותר וקשים לטיפול.

תופעות לוואי

אנטיביוטיקה יכולה גם לגרום לתופעות לוואי, כגון בחילות, הקאות, שלשולים ופריחה. תופעות לוואי אלו יכולות להיות קלות או חמורות, תלוי בסוג האנטיביוטיקה והאדם הנוטל אותה. חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל תופעות הלוואי שאתה חווה בעת נטילת אנטיביוטיקה.

עֲלוּת

נטילת אנטיביוטיקה שלא לצורך יכולה גם לעלות ביוקר. אנטיביוטיקה אינה זולה, ואם אתה נוטל אותה שלא לצורך, אתה מבזבז כסף. בנוסף, אם אתה מפתח עמידות לאנטיביוטיקה, ייתכן שתצטרך לקחת אנטיביוטיקה יקרה יותר כדי לטפל בזיהום.

מתי כדאי ליטול אנטיביוטיקה?

יש ליטול אנטיביוטיקה רק לאחר שנקבע על ידי רופא. הרופא שלך יקבע אם יש צורך באנטיביוטיקה בהתבסס על הסימפטומים וההיסטוריה הרפואית שלך. אם הרופא אכן רושם אנטיביוטיקה, חשוב ליטול אותה לפי ההוראות ולסיים את כל מהלך הטיפול.

סיכום

נטילת אנטיביוטיקה שלא לצורך עלולה להיות בעלת השלכות חמורות, כולל עמידות לאנטיביוטיקה, תופעות לוואי ועלות. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת אנטיביוטיקה כלשהי ולעקוב אחר הוראותיו אם הוא רושם אותן. למידע נוסף על אנטיביוטיקה, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן