דף הבית » עוצר נשימה » מה קורה אם מפסיקים תרופה ביולוגית?

מה קורה אם מפסיקים תרופה ביולוגית?

מה קורה אם מפסיקים תרופה ביולוגית?

מהי תרופה ביולוגית?

תרופה ביולוגית היא סוג של תרופה המופקת מיצורים חיים או ממוצריהם. תרופות אלו משמשות לטיפול במגוון מצבים, כולל סרטן, מחלות אוטואימוניות ומחלות זיהומיות. תרופות ביולוגיות ניתנות בדרך כלל תוך ורידי או תת עורית, והן משמשות לרוב בשילוב עם טיפולים אחרים.

מה קורה אם מפסיקים ליטול תרופה ביולוגית?

הפסקת תרופה ביולוגית בפתאומיות עלולה להיות בעלת השלכות חמורות. בהתאם לסוג התרופה ולמצב שבו היא מטפלת, הפסקת התרופה עלולה לגרום להחמרת המצב או לגרום להופעת תסמינים חדשים. במקרים מסוימים, הפסקת תרופה ביולוגית עלולה אפילו לסכן חיים.

סיכון להתקדמות המחלה

אחד הסיכונים הנפוצים ביותר הקשורים להפסקת תרופה ביולוגית הוא התקדמות המצב הבסיסי. לדוגמה, אם משתמשים בתרופה ביולוגית לטיפול בסרטן, הפסקת התרופה בפתאומיות עלולה לגרום לסרטן להתפשט מהר יותר. באופן דומה, אם משתמשים בתרופה ביולוגית לטיפול במחלה אוטואימונית, הפסקת התרופה עלולה לגרום להחמרת המחלה.

סיכון לתופעות לוואי

הפסקת תרופה ביולוגית עלולה גם היא לגרום לתופעות לוואי. בהתאם לסוג התרופה, תופעות הלוואי הללו יכולות לנוע בין קלות לחמורות. תופעות הלוואי השכיחות של הפסקת תרופה ביולוגית כוללות בחילות, הקאות, עייפות וכאבי ראש. במקרים מסוימים, הפסקת תרופה ביולוגית יכולה גם לגרום לתגובה אלרגית.

סיכון לאינטראקציות תרופתיות

הפסקת תרופה ביולוגית יכולה גם להגביר את הסיכון לאינטראקציות תרופתיות. אם מטופל נוטל תרופות אחרות, הפסקת תרופה ביולוגית עלולה לגרום לתרופות האחרות להפוך לפחות יעילות או אפילו מסוכנות. חשוב לדבר עם רופא לפני הפסקת תרופה ביולוגית כדי לוודא שכל תרופות אחרות בטוחות לנטילה.

דעה אישית

הפסקת תרופה ביולוגית יכולה להיות בעלת השלכות חמורות, לכן חשוב לדבר עם רופא לפני שעושים זאת. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך להפסיק תרופה ביולוגית, אך חשוב להבין את הסיכונים ותופעות הלוואי הכרוכות בכך. כמו כן, חשוב להיות מודע לכל אינטראקציות תרופתיות פוטנציאליות שעלולות להתרחש בעת הפסקת תרופה ביולוגית. על ידי הבנת הסיכונים ודיבור עם רופא, המטופלים יכולים לקבל החלטה מושכלת אם להפסיק או לא להפסיק תרופה ביולוגית. למידע נוסף על תרופות ביולוגיות, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן