דף הבית » המלצת הצוות » מה קורה אם חולה קורונה מקבל חיסון?

מה קורה אם חולה קורונה מקבל חיסון?

מה קורה אם חולה קורונה מקבל חיסון?

מהו חיסון?

חיסון הוא תכשיר ביולוגי המספק חסינות נרכשת פעילה למחלה מסוימת. חיסונים עשויים מצורות מוחלשות או מומתות של המיקרואורגניזם הגורם למחלה, הרעלים שלו או אחד מחלבוני השטח שלו. מתן חיסונים נקרא חיסון. חיסונים הם הדרך היעילה ביותר למנוע מחלות זיהומיות.

האם יש חיסונים לקורונה?

כן, ישנם מספר חיסונים שפותחו כדי להגן מפני נגיף הקורונה. החיסון הנפוץ ביותר הוא חיסון Pfizer-BioNTech, שאושר לשימוש בארצות הברית בדצמבר 2020. חיסונים אחרים, כמו חיסוני Moderna ו-Johnson & Johnson, אושרו לשימוש גם בארצות הברית.

מה קורה אם חולה קורונה מקבל חיסון?

אם אדם שכבר נדבק בנגיף הקורונה מקבל חיסון, סביר להניח שהחיסון לא יהיה יעיל במניעת המחלה. הסיבה לכך היא שהנגיף כבר תפס אחיזה בגוף והחיסון לא יכול להחזיר את הזיהום. עם זאת, החיסון עשוי לעזור לגוף להילחם בנגיף בצורה יעילה יותר, מה שעלול להפחית את חומרת התסמינים ומשך המחלה.

האם חיסון יכול לעזור במניעת הדבקה חוזרת?

כן, חיסון יכול לעזור למנוע הדבקה חוזרת בנגיף הקורונה. חיסונים פועלים על ידי גירוי המערכת החיסונית של הגוף לייצר נוגדנים שיכולים לזהות ולהדוף את הנגיף. המשמעות היא שאם אדם ייחשף לנגיף שוב, הגוף שלו יהיה מוכן יותר להילחם בו.

האם חיסון יכול לעזור להפחית את הסיכון להעברה?

כן, חיסון יכול לעזור להפחית את הסיכון להעברת נגיף הקורונה. חיסונים פועלים על ידי גירוי המערכת החיסונית של הגוף לייצר נוגדנים שיכולים לזהות ולהדוף את הנגיף. המשמעות היא שאם אדם מחוסן, יש לו פחות סיכוי להפיץ את הנגיף לאחרים.

האם יש תופעות לוואי של חיסון?

כן, יש כמה תופעות לוואי אפשריות של חיסון. אלה יכולים לכלול כאב, אדמומיות או נפיחות באתר ההזרקה, חום, כאבי ראש, עייפות וכאבי שרירים. רוב תופעות הלוואי הללו קלות ואמורות להיעלם תוך מספר ימים.

מה עלי לעשות אם יש לי תסמינים לאחר קבלת חיסון?

אם אתה נתקל באחת מתופעות הלוואי המפורטות לעיל לאחר קבלת חיסון, עליך ליצור קשר עם ספק שירותי הבריאות שלך. הם יוכלו לייעץ לך על דרך הפעולה הטובה ביותר. לסיכום, אם חולה קורונה יקבל חיסון, סביר להניח שהחיסון לא יהיה יעיל במניעת המחלה. עם זאת, החיסון עשוי לעזור לגוף להילחם בנגיף בצורה יעילה יותר, מה שעלול להפחית את חומרת התסמינים ומשך המחלה. בנוסף, חיסון יכול לעזור להפחית את הסיכון להעברת הנגיף ויכול לסייע במניעת הדבקה חוזרת. אם אתה חווה תופעות לוואי כלשהן לאחר קבלת חיסון, עליך ליצור קשר עם הרופא שלך. למידע נוסף על נגיף הקורונה והחיסונים, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן