דף הבית » המלצת הצוות » מה קורה אם החיסון השני לא ניתן?

מה קורה אם החיסון השני לא ניתן?

מה קורה אם החיסון השני לא ניתן?

מה קורה אם החיסון השני לא ניתן?

חיסונים הם כלי קריטי במאבק במחלות זיהומיות, ולעתים קרובות המנה השנייה של החיסון חשובה לא פחות מהמנה הראשונה. אבל מה קורה אם החיסון השני לא ניתן? התשובה תלויה בסוג החיסון. חיסונים מסוימים, כגון חיסון חצבת, חזרת ואדמת (MMR), דורשים שתי מנות להגנה מלאה. חיסונים אחרים, כמו חיסון נגד שפעת, דורשים מנה אחת בלבד.

סיכון להגנה מופחתת

כשמדובר בחיסונים הדורשים שתי מנות, אי קבלת המנה השנייה יכולה להיות הגנה מופחתת מפני המחלה. הסיבה לכך היא שהמנה השנייה נועדה להגביר את התגובה החיסונית של הגוף לחיסון, מה שעוזר להבטיח שהגוף יהיה מוגן לחלוטין מפני המחלה.

סיכון של ירידת חסינות

במקרים מסוימים, אי קבלת המנה השנייה יכולה גם להוביל לירידה בחסינות. החסינות הולכת ופוחתת היא כאשר התגובה החיסונית של הגוף לחיסון מתחילה להיחלש עם הזמן. זה יכול לקרות אם הגוף לא מקבל את המנה השנייה של החיסון, שנועד להגביר את התגובה החיסונית של הגוף.

סיכון להתפרצויות

אי קבלת המנה השנייה של חיסון עלולה גם היא להוביל להתפרצות המחלה. הסיבה לכך היא שכאשר מספר רב של אנשים אינו מוגן לחלוטין מפני המחלה, היא עלולה להתפשט ביתר קלות. זה יכול להוביל להתפרצויות של המחלה, אשר יכול להיות קשה להכיל.

סיכון למחלות הניתנות למניעה באמצעות חיסון

לבסוף, אי קבלת המנה השנייה של החיסון עלולה להוביל גם לסיכון מוגבר למחלות הניתנות למניעה באמצעות חיסון. הסיבה לכך היא שכאשר מספר רב של אנשים אינו מוגן לחלוטין מפני המחלה, היא עלולה להתפשט ביתר קלות. זה יכול להוביל לסיכון מוגבר למחלה, אשר יכול להיות קשה להכיל. לסיכום, אי קבלת המנה השנייה של החיסון עלולה להוביל להפחתת ההגנה מפני המחלה, ירידה בחסינות, התפרצויות של המחלה ועלייה בסיכון. של מחלות הניתנות למניעה באמצעות חיסון. חשוב לוודא כי כל מנות החיסון ניתנות על מנת להבטיח הגנה מלאה מפני המחלה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן