דף הבית » המלצת הצוות » מה היה קורה אם הבחירות היו לפי אזורים?

מה היה קורה אם הבחירות היו לפי אזורים?

מה היה קורה אם הבחירות היו לפי אזורים?

מהי הצבעה אזורית?

הצבעה אזורית היא מערכת הצבעה שבה כל אזור במדינה מצביע עבור נציגיו בבחירות. שיטה זו שונה משיטת ההצבעה הנוכחית בארצות הברית, שבה כל האזרחים מצביעים עבור מועמד בודד שנבחר אז לייצג את האומה כולה. נעשה שימוש בהצבעה אזורית בכמה מדינות, כמו הודו, אך לא נעשה שימוש נרחב בארצות הברית.

כיצד תשפיע ההצבעה האזורית על מכללת הבחירות?

מכללת הבחירות היא השיטה המשמשת בארצות הברית לבחירת הנשיא. לפי השיטה הנוכחית, לכל מדינה מוקצה מספר מסוים של קולות אלקטורליים, והמועמד שזוכה במספר הקולות האלקטורליים ביותר במדינה זוכה לכל הקולות האלקטורליים של המדינה. במסגרת שיטת הצבעה אזורית, לכל אזור יוקצה מספר מסוים של קולות אלקטורליים, והמועמד שיזכה במספר הקולות האלקטורליים ביותר באזור יקבל את כל הקולות האלקטורליים של האזור.

זה עשוי להיות בעל השפעה גדולה על תוצאות הבחירות. לדוגמה, אם אזור מאוכלס בכבדות על ידי חברי מפלגה פוליטית אחת, מפלגה זו עשויה לזכות בכל הקולות האלקטורליים של האזור, גם אם למפלגה השנייה יש ריבוי קולות. זה עלול להוביל למצב שבו מפלגה אחת תוכל לזכות ברוב קולות האלקטורים גם אם היא לא קיבלה את מירב הקולות בסך הכל.

מהם היתרונות הפוטנציאליים של הצבעה אזורית?

יתרון פוטנציאלי אחד של הצבעה אזורית הוא שהיא עשויה להוביל ליותר ייצוג לאזורים קטנים יותר. בשיטה הנוכחית, לעתים קרובות מתעלמים מאזורים קטנים יותר לטובת אזורים גדולים יותר. בהצבעה אזורית, לכל אזור יהיו נציגים משלו, מה שעלול להוביל ליותר ייצוג לאזורים קטנים יותר.

יתרון פוטנציאלי נוסף של הצבעה אזורית הוא שהיא עשויה להוביל לייצוג מדויק יותר של האוכלוסייה. לפי השיטה הנוכחית, מועמדים עשויים להיבחר לייצג אזור גם אם אין להם תמיכת רוב האוכלוסייה באותו אזור. בהצבעה אזורית, המועמדים יצטרכו לזכות בתמיכת רוב האוכלוסייה בכל אזור כדי להיבחר.

מהם החסרונות הפוטנציאליים של הצבעה אזורית?

אחד החסרונות הפוטנציאליים של הצבעה אזורית הוא שהיא עלולה להוביל להחרפה. Gerrymandering הוא הנוהג של שרטוט מחוזות בחירות כדי לתת למפלגה פוליטית אחת יתרון על פני אחרת. בהצבעה אזורית, יהיה קל יותר למפלגות פוליטיות לתמרן את גבולות האזורים כדי להעניק לעצמן יתרון.

חיסרון פוטנציאלי נוסף של הצבעה אזורית הוא שהיא עלולה להוביל למצב שבו אזור אחד שולט בבחירות. אם אזור אחד מאוכלס בכבדות על ידי חברי מפלגה פוליטית אחת, מפלגה זו עשויה לזכות בכל הקולות האלקטורליים של האזור, גם אם למפלגה השנייה יש ריבוי קולות. זה עלול להוביל למצב שבו מפלגה אחת תוכל לזכות ברוב קולות האלקטורים גם אם היא לא קיבלה את מירב הקולות בסך הכל.

סיכום

להצבעה אזורית עשויה להיות השפעה גדולה על תוצאות הבחירות בארצות הברית. זה עשוי להוביל ליותר ייצוג לאזורים קטנים יותר ולייצוג מדויק יותר של האוכלוסייה. עם זאת, זה עלול גם להוביל לחריגה ולמצב שבו אזור אחד שולט בבחירות. חשוב לשקול את ההשלכות הפוטנציאליות של הצבעה אזורית לפני הטמעתה בארצות הברית.

משאבים נוספים

  • למידע נוסף על הצבעה אזורית כאן .
  • קרא עוד על מכללת הבחירות כאן .
  • למידע נוסף על גרימנדרינג כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן