דף הבית » מעניין » מה קורה אם ההריון קיבל תוצאה נמוכה?

מה קורה אם ההריון קיבל תוצאה נמוכה?

מה קורה אם ההריון קיבל תוצאה נמוכה?

מהי תוצאה נמוכה?

כאשר אישה בהריון, היא תקבל לרוב תוצאת בדיקת הריון שהיא חיובית או שלילית. תוצאה חיובית פירושה שהאישה בהריון, בעוד שתוצאה שלילית פירושה שהיא לא. עם זאת, יש אפשרות שלישית: תוצאה נמוכה. תוצאה נמוכה פירושה שהבדיקה לא הצליחה לזהות הריון, אבל זה לא אומר בהכרח שהאישה לא בהריון.

מה גורם לתוצאה נמוכה?

תוצאה נמוכה יכולה להיגרם ממגוון גורמים. הסיבה השכיחה ביותר היא שהאישה לא הייתה בהריון מספיק זמן כדי שהבדיקה תזהה את ההיריון. הסיבה לכך היא שהבדיקה מחפשת הורמון בשם גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG), אשר מיוצר רק לאחר השתלת העובר ברחם. אם האישה נכנסה להריון רק לאחרונה, ייתכן שרמות ה-hCG לא יהיו גבוהות מספיק כדי שהבדיקה תזהה. גורמים נוספים לתוצאה נמוכה כוללים בדיקה שגויה, דגימת שתן מדוללת או מצב רפואי כגון הריון טוחנת. הריון טוחני הוא מצב נדיר בו נוצרת מסה לא תקינה של רקמה ברחם במקום בעובר.

כיצד לפרש תוצאה נמוכה

אם אישה מקבלת תוצאה נמוכה בבדיקת הריון, חשוב להבין מה זה אומר. תוצאה נמוכה אינה אומרת בהכרח שהאישה אינה בהריון; זה פשוט אומר שהבדיקה לא הצליחה לזהות הריון. הדרך הטובה ביותר לפרש תוצאה נמוכה היא להמתין מספר ימים ולבצע בדיקה נוספת. אם האישה בהריון, רמות ה-hCG אמורות לעלות עד אז, והבדיקה אמורה להיות מסוגלת לזהות את ההיריון. אם האישה עדיין מקבלת תוצאה נמוכה לאחר בדיקה שנייה, עליה לדבר עם הרופא שלה. הרופא יכול להזמין בדיקת דם כדי לאשר את ההיריון, או שהוא יכול לחקור סיבות אחרות לתוצאה הנמוכה.

תוצאות שליליות כוזבות

חשוב גם להבין שתוצאה נמוכה יכולה להיות שלילית שגויה. תוצאה שלילית כוזבת פירושה שהבדיקה לא הצליחה לזהות הריון, למרות שהאישה בהריון. זה יכול לקרות אם האישה עשתה את הבדיקה מוקדם מדי, או אם הבדיקה שגויה.

תוצאות חיוביות כוזבות

תוצאה חיובית כוזבת היא כאשר הבדיקה מזהה הריון, למרות שהאישה אינה בהריון. זה יכול לקרות אם האישה עשתה את הבדיקה מאוחר מדי, או אם הבדיקה שגויה.

השוואה מהירה

תוֹצָאָה מַשְׁמָעוּת פרשנות
חִיוּבִי בְּהֵרָיוֹן אשר עם הרופא
שלילי לא בהריון אין צורך בפעולה נוספת
נָמוּך לא ידוע תעשה מבחן נוסף

סיכום

תוצאות ההריון עלולות לבלבל. תוצאה נמוכה אינה אומרת בהכרח שהאישה אינה בהריון; זה פשוט אומר שהבדיקה לא הצליחה לזהות הריון. הדרך הטובה ביותר לפרש תוצאה נמוכה היא להמתין מספר ימים ולבצע בדיקה נוספת. אם האישה עדיין מקבלת תוצאה נמוכה לאחר בדיקה שנייה, עליה לדבר עם הרופא שלה. חשוב גם להבין שתוצאה נמוכה יכולה להיות שגוי שלילי או חיובי שגוי. תוצאה שלילית כוזבת פירושה שהבדיקה לא הצליחה לזהות הריון, למרות שהאישה בהריון. תוצאה חיובית כוזבת היא כאשר הבדיקה מזהה הריון, למרות שהאישה אינה בהריון. אם יש לך שאלות כלשהן לגבי תוצאות ההריון, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הם יכולים לעזור לך להבין את התוצאות ולספק עצות כיצד להמשיך. למידע נוסף על תוצאות הריון, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן