דף הבית » מעניין » מה קורה אם השתלת שיניים נדחתה?

מה קורה אם השתלת שיניים נדחתה?

מה קורה אם השתלת שיניים נדחתה?

מהו השתלת שיניים?

שתל דנטלי הוא שורש שן תותב המושתל בניתוח לתוך עצם הלסת. הוא עשוי מטיטניום, מתכת תואמת ביולוגית שמקובלת על הגוף. לאחר מכן, השתל מכוסה בכתר שיניים, גשר או תותבת כדי להחליף את השן החסרה. השתלת שיניים היא דרך פופולרית ויעילה להחליף שיניים חסרות ולהחזיר לאדם את החיוך.

מה גורם לדחיית שתל?

דחיית שתל היא נדירה, אבל זה יכול לקרות. זה נגרם בדרך כלל על ידי זיהום או תגובה אלרגית לטיטניום. במקרים מסוימים, השתל עשוי שלא להיות ממוקם כהלכה, מה שמוביל להתאמה לא נכונה. במקרים אחרים, ייתכן שהשתל לא יוכל להיקשר עם עצם הלסת, מה שיוביל להתאמה רופפת.

הַדבָּקָה

זיהום הוא הגורם השכיח ביותר לדחיית השתל. אם חיידקים נכנסים לאתר ההשתלה, זה יכול לגרום לזיהום שעלול להוביל לדחיית השתל. זו הסיבה שחשוב להקפיד על היגיינת פה טובה ולפעול לפי הוראות רופא השיניים שלך לטיפול לאחר.

תגובה אלרגית

במקרים נדירים, אדם עלול להיות אלרגי לטיטניום המשמש בהשתלות שיניים. זה יכול להוביל לתגובה אלרגית שעלולה לגרום לדחיית השתל. אם יש לך אלרגיה ידועה לטיטניום, הקפד ליידע את רופא השיניים שלך לפני ביצוע השתלת שיניים.

מהם התסמינים של דחיית שתל?

התסמין השכיח ביותר של דחיית השתל הוא כאב או אי נוחות במקום ההשתלה. תסמינים אחרים עשויים לכלול נפיחות, אדמומיות וניקוז. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, פנה מיד לרופא השיניים שלך.

כיצד מטפלים בדחיית שתלים?

אם השתל נדחה, יהיה צורך להסירו. רופא השיניים שלך עשוי לרשום אנטיביוטיקה לטיפול בכל זיהום שעלול להיות קיים. אם השתל לא הונח כהלכה, ייתכן שרופא השיניים שלך יצטרך להתאים את המיקום. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך להכניס שתל חדש.

האם ניתן למנוע דחיית שתל?

ניתן למנוע דחיית שתלים על ידי ביצוע הוראות רופא השיניים שלך לטיפול לאחר. חשוב להקפיד על היגיינת פה ולבקר בקביעות אצל רופא השיניים לבדיקות וניקויים. אם יש לך אלרגיה ידועה לטיטניום, הקפד ליידע את רופא השיניים שלך לפני ביצוע השתלת שיניים.

סיכום

השתלת שיניים היא דרך פופולרית ויעילה להחליף שיניים חסרות, אך עלולה להתרחש דחיית שתלים. הסיבה השכיחה ביותר לדחיית השתל היא זיהום, אך יכולות להופיע גם תגובות אלרגיות לטיטניום. אם אתה חווה תסמינים כלשהם של דחיית שתל, פנה מיד לרופא השיניים שלך. ניתן למנוע דחיית שתלים על ידי ביצוע הוראות רופא השיניים שלך לטיפול לאחר ותרגול היגיינת פה טובה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן