דף הבית » עשרת הגדולים » מה קורה אם אתה נכנס להריון עם מכשיר מירנה?

מה קורה אם אתה נכנס להריון עם מכשיר מירנה?

מה קורה אם אתה נכנס להריון עם מכשיר מירנה?

מה זה מירנה?

מירנה הוא התקן למניעת הריון לטווח ארוך המוחדר לרחם. מדובר במכשיר קטן בצורת T שעשוי מפלסטיק ומכיל הורמון הנקרא לבונורגסטרל. הורמון זה משתחרר לאט לאורך זמן ומונע הריון על ידי עיבוי ריר צוואר הרחם, מה שמקשה על הזרע להגיע לביצית. מירנה יעילה עד חמש שנים והיא אחת הצורות הפופולריות ביותר של אמצעי מניעה ארוכי טווח.

מהם הסיכונים בכניסה להריון עם מירנה?

למרות שמירנה היא צורה יעילה מאוד של אמצעי מניעה, עדיין קיים סיכון קטן להיכנס להריון בזמן השימוש בה. הסיכון להריון הוא הגבוה ביותר במהלך השנה הראשונה לשימוש ויורד עם הזמן. הסיכון להריון גבוה יותר גם אם ההתקן לא מוחדר כהלכה או אם הוא נפלט מהרחם.

מה עליך לעשות אם אתה נכנס להריון עם מירנה?

אם את חושבת שאת בהריון בזמן השימוש במירנה, חשוב לבצע בדיקת הריון ולפנות לרופא מיד. הרופא שלך יוכל לאשר את ההריון ולדון באפשרויות שלך. אם את בהריון, ייתכן שהרופא ימליץ להסיר את התקן מירנה.

מהם הסיכונים בהשארת מכשיר מירנה במקומו?

השארת מכשיר מירנה במקומו במהלך הריון עלולה להגביר את הסיכון להפלה, צירים מוקדמים וסיבוכים אחרים. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של השארת המכשיר במקומו עם הרופא שלך.

מהם הסיכונים בהסרת התקן Mirena?

הסרת התקן מירנה במהלך הריון עלולה אף היא להגביר את הסיכון לסיבוכים. ההתקן עלול לגרום לדימום וזיהום, והוא יכול גם לגרום להתכווצות הרחם, מה שעלול להוביל לצירים מוקדמים. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של הסרת ההתקן עם הרופא שלך.

סיכום

מירנה היא צורה יעילה מאוד של אמצעי מניעה, אך עדיין קיים סיכון קטן להיכנס להריון בזמן השימוש בה. אם את חושבת שאת בהריון בזמן השימוש במירנה, חשוב לבצע בדיקת הריון ולפנות לרופא מיד. הרופא שלך יוכל לדון בסיכונים וביתרונות של השארת המכשיר במקום או הסרתו. חשוב לשקול את הסיכונים והיתרונות של שתי האפשרויות לפני קבלת החלטה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן