דף הבית » עשרת הגדולים » מה קורה אם פספסתי גלולה אחת?

מה קורה אם פספסתי גלולה אחת?

מה קורה אם פספסתי גלולה אחת?

מה הסיכון בהחמצת גלולה אחת?

להחמצת גלולה אחת עלולה להיות השלכות חמורות. בהתאם לסוג הגלולה שאת נוטלת, הסיכון להריון יכול לעלות באופן משמעותי. אם את נוטלת גלולה משולבת, המכילה גם אסטרוגן וגם פרוגסטין, החמצה של גלולה אחת יכולה להגביר את הסיכון להריון בשיעור של עד 60%. אם אתה נוטל גלולה עם פרוגסטין בלבד, החמצה של גלולה אחת יכולה להגביר את הסיכון שלך להריון בשיעור של עד 80%.

מה עלי לעשות אם פספסתי גלולה אחת?

אם פספסת גלולה אחת, חשוב לקחת אותה ברגע שאתה זוכר. אם איחרת יותר מ-24 שעות, עליך לקחת שני כדורים ברגע שאתה זוכר ולאחר מכן לקחת את המנה הקבועה שלך למחרת. אם איחרת יותר מ-48 שעות, עליך ליטול שני כדורים ולאחר מכן להשתמש באמצעי גיבוי למניעת הריון, כגון קונדומים, במשך שבעת הימים הבאים.

מהן תופעות הלוואי של החמצת גלולה אחת?

חסר כדור אחד יכול לגרום למגוון תופעות לוואי. אלה יכולים לכלול דימום לא סדיר, בחילות, כאבי ראש ורגישות בשדיים. אם אתה חווה אחת מתופעות הלוואי הללו, חשוב לדבר עם הרופא שלך.

מהם הסיכונים ארוכי הטווח של החמצת גלולה אחת?

החמצת גלולה אחת יכולה להגביר את הסיכון שלך להריון, אבל זה יכול גם להגביר את הסיכון לבעיות בריאות אחרות. שימוש ארוך טווח באמצעי מניעה הורמונליים עלול להגביר את הסיכון לקרישי דם, שבץ והתקף לב. חשוב לדבר עם הרופא שלך על הסיכונים והיתרונות של נטילת אמצעי מניעה הורמונליים.

מהן האלטרנטיבות לנטילת הגלולה?

אם אתה מודאג מהסיכונים בהחמצת גלולה אחת, קיימות צורות אחרות של אמצעי מניעה זמינות. אלה כוללים קונדומים, דיאפרגמות, התקנים תוך רחמיים (IUD) ושתלים למניעת הריון. חשוב לדבר עם הרופא שלך לגבי האפשרות הטובה ביותר עבורך.

מה עלי לעשות אם פספסתי יותר מגלולה אחת?

אם החמצת יותר מגלולה אחת, חשוב לדבר עם הרופא שלך. בהתאם למספר הגלולות שהחמצת, הרופא שלך עשוי להמליץ לך לבצע בדיקת הריון או לעבור לאמצעי מניעה אחר.

דעה אישית

להחמצת גלולה אחת עלולה להיות השלכות חמורות, לכן חשוב ליטול את הגלולות למניעת הריון לפי ההוראות. אם אתה מתגעגע לגלולה, חשוב ליטול אותה מיד כשנזכרת ולהשתמש באמצעי גיבוי למניעת הריון במשך שבעת הימים הבאים. אם אתה מודאג מהסיכונים בהחמצת גלולה אחת, קיימות צורות אחרות של אמצעי מניעה זמינות. חשוב לדבר עם הרופא שלך לגבי האפשרות הטובה ביותר עבורך. למידע נוסף, תוכל לבקר בוויקיפדיה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן