דף הבית » עשרת הגדולים » מה קורה אם אין לך מחזור?

מה קורה אם אין לך מחזור?

מה קורה אם אין לך מחזור?

מה זה מחזור?

מחזור, המכונה גם וסת, הוא חלק טבעי ממחזור הרבייה של האישה. במהלך תקופה, רירית הרחם נשפכת, ודם ורקמות משתחררים דרך הנרתיק. תהליך זה מתרחש בדרך כלל כל 28 ימים, אם כי משך הזמן יכול להשתנות מאישה לאישה.

מה קורה אם אין לך מחזור?

אם אין לך מחזור, זה יכול להיות סימן למצב רפואי או אינדיקציה לכך שאת לא מבייצת. חוסר מחזור יכול להיגרם גם מתרופות מסוימות, כמו גלולות למניעת הריון, או גורמי אורח חיים, כמו פעילות גופנית מוגזמת או ירידה קיצונית במשקל.

סיכוני בריאות פוטנציאליים

חוסר מחזור עלול להוביל למספר סיכונים בריאותיים, כולל סיכון מוגבר לאי פוריות, אוסטאופורוזיס וסרטן רירית הרחם. בנוסף, אי מחזור עלול לגרום להפרעה באיזון ההורמונים הטבעי של הגוף, מה שעלול להוביל למגוון בעיות בריאותיות אחרות.

אבחון הסיבה

אם אין לך מחזור, חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע את הסיבה. הרופא שלך עשוי להזמין בדיקות כדי לבדוק את רמות ההורמונים שלך ולשלול כל מצב רפואי בסיסי.

אפשרויות טיפול

בהתאם לסיבה להחמצת המחזור, הרופא שלך עשוי להמליץ על שינויים באורח החיים, כגון הגדלת רמת הפעילות שלך או אכילת תזונה בריאה יותר. במקרים מסוימים, ניתן לרשום טיפול הורמונלי או תרופות שיעזרו לווסת את המחזור החודשי שלך.

מתי לפנות לרופא

אם אין לך מחזור, חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע את הסיבה ולדון באפשרויות הטיפול. בנוסף, אם אתה חווה תסמינים אחרים, כגון כאבי בטן, כאבי אגן או דימום חריג, חשוב לפנות לטיפול רפואי.

סיכום

אי מחזור יכול להיות סימן למצב רפואי או אינדיקציה שאינך מבייצת. חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע את הסיבה ולדון באפשרויות הטיפול. בנוסף, חשוב להיות מודעים לסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים הקשורים בחוסר מחזור, כגון סיכון מוגבר לאי פוריות, אוסטאופורוזיס וסרטן רירית הרחם. למידע נוסף, עיין בסרטון זה בנושא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן