דף הבית » מומלץ בהקדם » מה קורה אם שתיתי הרבה לפני שהתגלה הריון?

מה קורה אם שתיתי הרבה לפני שהתגלה הריון?

מה קורה אם שתיתי הרבה לפני שהתגלה הריון?

מה קורה אם שתיתי הרבה לפני שהתגלה הריון?

שתיית אלכוהול במהלך ההריון עלולה להיות בעלת השלכות חמורות על בריאות התינוק. אבל מה קורה אם שתית הרבה אלכוהול לפני שגילית שאתה בהריון? במאמר זה, נדון בסיכונים ובהשלכות הפוטנציאליות של שתייה לפני ההריון.

סיכונים בשתייה לפני הריון

שתיית אלכוהול לפני ההריון עלולה להגביר את הסיכון להפלה, לידה מת ומומים מולדים. הסיכון להפלה גבוה יותר אם אתה שותה במהלך השליש הראשון, כאשר איברי התינוק נוצרים. שתייה במהלך השליש השני והשלישי עלולה להגביר את הסיכון ללידה מת ומשקל לידה נמוך. הסיכון למומים מולדים גבוה יותר גם אם את שותה לפני ההריון. תסמונת אלכוהול עוברית (FAS) היא מצב הנגרם על ידי שתיית אלכוהול במהלך ההריון. זה יכול לגרום למומים מולדים פיזיים ונפשיים, כולל עיוותים בפנים, מומי לב ולקויות למידה.

השפעות של שתייה לפני הריון

ההשפעות של השתייה לפני ההריון עשויות להשתנות בהתאם לכמות האלכוהול ששתית ומתי שתית אותו. אם שתית הרבה לפני שגילית שאתה בהריון, אתה עלול להיות בסיכון גבוה יותר להפלה, לידה מת ומומים מולדים. אם שתית רק כמות קטנה של אלכוהול לפני שגילית שאתה בהריון, הסיכון לפגיעה בתינוק עשוי להיות נמוך יותר . עם זאת, עדיין חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל אלכוהול ששתית לפני ההריון.

מה לעשות אם שתית לפני ההריון

אם שתית לפני שגילית שאתה בהריון, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הרופא שלך יכול לעזור לך להבין את הסיכונים ולספק עצות כיצד להפחית את הסיכון לפגיעה בתינוק. הרופא שלך עשוי להמליץ לך לבצע בדיקת דם כדי לבדוק אם יש אלכוהול במערכת שלך. בדיקה זו יכולה לעזור לרופא שלך לקבוע אם עליך לנקוט בצעדים נוספים כדי להפחית את הסיכון לפגיעה בתינוק.

מניעת נזק לתינוק

אם שתית לפני שגילית שאתה בהריון, חשוב לנקוט בצעדים כדי להפחית את הסיכון לפגיעה בתינוק. הרופא שלך עשוי להמליץ לך לקחת מולטי ויטמין עם חומצה פולית, שיכול לעזור להפחית את הסיכון למומים מולדים. חשוב גם להימנע משתיית אלכוהול במהלך ההריון. אם אתה מתקשה להפסיק, שוחח עם הרופא שלך על אפשרויות הטיפול.

סיכום

שתיית אלכוהול לפני שגילית שאתה בהריון עלולה להגביר את הסיכון להפלה, לידה מת ומומים מולדים. אם שתית לפני ההריון, חשוב לדבר עם הרופא שלך על הסיכונים ולנקוט בצעדים להפחתת הסיכון לפגיעה בתינוק. למידע נוסף, צפה בסרטון זה על מה קורה אם שתית הרבה לפני שהתגלה ההריון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן