דף הבית » המלצות העורכים » מה קורה אם שמים עדשה קונצנטרית במיכל מים?

מה קורה אם שמים עדשה קונצנטרית במיכל מים?

מה קורה אם שמים עדשה קונצנטרית במיכל מים?

מהי עדשה קונצנטרית?

עדשה קונצנטרית היא סוג של עדשה המורכבת משתי עדשות או יותר בעלות מוקד שונה. העדשות מסודרות בתבנית מעגלית, כאשר עדשות אורך המוקד הקצרות יותר מבחוץ והעדשות באורך המוקד הארוך יותר מבפנים. סידור זה יוצר משטח מעוקל שניתן להשתמש בו כדי למקד את האור בכיוון מסוים.

מה קורה כששמים עדשה קונצנטרית במיכל מים?

כאשר אתה מציב עדשה קונצנטרית במיכל מים, פני השטח המעוקלים של העדשה יגרום לאור להתכופף ולהישבר בצורה ייחודית. זה יוצר אשליה אופטית מעניינת, כאשר האור נראה כפוף בתבנית מעגלית. אפקט זה ידוע בשם "השתקפות פנימית מוחלטת", וניתן להשתמש בו כדי ליצור אפקטים חזותיים מעניינים.

כיצד ניתן להשתמש בעדשה קונצנטרית במיכל מים?

ניתן להשתמש בעדשה קונצנטרית במיכל מים ליצירת מגוון אפקטים ויזואליים מעניינים. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בעדשה כדי ליצור אפקט "קשת", שבו האור נשבר בתבנית מעגלית. אתה יכול גם להשתמש בעדשה כדי ליצור אפקט "מראה", שבו האור מוחזר מהמשטח המעוקל של העדשה.

יצירת אפקט קשת

כדי ליצור אפקט קשת בענן, תצטרך למקם את העדשה הקונצנטרית במרכז הטנק. לאחר מכן, תצטרך למקם מקור אור בקצה אחד של המיכל. כאשר האור פוגע במשטח המעוקל של העדשה, הוא ישבר בתבנית מעגלית, ויוצר אפקט קשת בענן.

יצירת אפקט מראה

כדי ליצור אפקט מראה, תצטרך למקם את העדשה הקונצנטרית בתחתית המיכל. לאחר מכן, תצטרך למקם מקור אור בחלק העליון של הטנק. כאשר האור פוגע במשטח המעוקל של העדשה, הוא ישתקף מהעדשה, ויוצר אפקט מראה.

שימוש בעדשה קונצנטרית לאשליות אופטיות

ניתן להשתמש בעדשה קונצנטרית במיכל מים ליצירת אשליות אופטיות מעניינות. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בעדשה כדי ליצור אפקט "מראה אינסוף", שבו האור מוחזר מהמשטח המעוקל של העדשה בלולאה אינסופית. אתה יכול גם להשתמש בעדשה כדי ליצור אפקט "מבוך מראה", שבו האור מוחזר מהמשטח המעוקל של העדשה בתבנית מורכבת.

סיכום

ניתן להשתמש בעדשה קונצנטרית במיכל מים ליצירת מגוון אפקטים ויזואליים מעניינים. מיצירת אפקט קשת ועד יצירת אפקט מראה, ניתן להשתמש בעדשה ליצירת מגוון אשליות אופטיות. כדי ללמוד עוד על ההשפעות המרתקות של הצבת עדשה קונצנטרית במיכל מים, בדוק אתהסרטון הזה .

נקודות עיקריות:

  • עדשה קונצנטרית מורכבת משתי עדשות או יותר בעלות אורכי מוקד שונים.
  • כאשר אתה מציב עדשה קונצנטרית במיכל מים, פני השטח המעוקלים של העדשה יגרום לאור להתכופף ולהישבר בצורה ייחודית.
  • ניתן להשתמש בעדשה קונצנטרית במיכל מים ליצירת מגוון אפקטים ויזואליים מעניינים, כמו אפקט קשת בענן או אפקט מראה.
  • ניתן להשתמש בעדשה קונצנטרית במיכל מים ליצירת אשליות אופטיות מעניינות, כמו אפקט מראה אינסוף או אפקט מבוך מראה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן