דף הבית » מאמרים » מה קורה אם מתחילים גלולות בסוף השבוע?

מה קורה אם מתחילים גלולות בסוף השבוע?

מה קורה אם מתחילים גלולות בסוף השבוע?

מה קורה אם מתחילים גלולות בסוף השבוע?

התחלת הגלולות למניעת הריון בסוף השבוע עלולה להיות בעלת השלכות חמורות. אם שכחת לקחת את הגלולה או להתחיל אותה מאוחר, אתה עלול להיות בסיכון להיכנס להריון. חשוב להבין את הסיכונים וכיצד להימנע מהם.

כיצד פועלת אמצעי מניעה?

גלולות למניעת הריון הן סוג של אמצעי מניעה הורמונליים. הם מכילים שני הורמונים, אסטרוגן ופרוגסטין, הפועלים יחד למניעת הריון. ההורמונים עוצרים את הביוץ, שהוא שחרור של ביצית מהשחלה. הם גם מעבים את ריר צוואר הרחם, מה שמקשה על הזרע להגיע לביצית.

מה קורה אם מתחילים לגלולות מאוחר?

אם אתה מתחיל את הגלולות שלך למניעת הריון בסוף השבוע, ייתכן שלא תהיה מוגנת מפני הריון. הסיבה לכך היא שההורמונים צריכים זמן להצטבר בגוף שלך לפני שהם יכולים להיות יעילים. אם אתה מתחיל את הגלולות שלך מאוחר, ייתכן שלא יהיה לך מספיק זמן להורמונים להצטבר ולמנוע ביוץ.

סיכון להריון

אם את מתחילה עם הגלולות בסוף השבוע, את עלולה להיות בסיכון להיכנס להריון. הסיבה לכך היא שאולי לא היה להורמונים מספיק זמן להצטבר בגופך ולמנוע ביוץ. אם לא נוטלים את הגלולה בזמן, את עלולה לביוץ ולהיות בסיכון להיכנס להריון.

מחזורים שהוחמצו

אם אתה מתחיל את הגלולות שלך בסוף השבוע, אתה עלול גם לחוות הפסקת מחזור או מחזור לא סדיר. הסיבה לכך היא שאולי לא היה להורמונים מספיק זמן להצטבר בגופך ולמנוע ביוץ. אם לא תקחו את הגלולה בזמן, יתכן שלא תביצי וייתכן שהמחזור שלך יתעכב או ידלג.

תופעות לוואי

התחלת הגלולות למניעת הריון בסוף השבוע עלולה גם היא לגרום לתופעות לוואי. תופעות לוואי אלו עשויות לכלול בחילות, כאבי ראש, רגישות בשדיים ושינויים במצב הרוח. אם אתה נתקל באחת מתופעות הלוואי הללו, פנה לרופא.

כיצד להימנע מהתחלת גלולות באיחור

כדי להימנע מהתחלת הגלולות למניעת הריון בסוף השבוע, חשוב ליטול את הגלולה באותה שעה בכל יום. עליך גם להגדיר אזעקה או תזכורת שיעזרו לך לזכור לקחת את הגלולה. אם אתה מתגעגע לגלולה, קח אותה מיד כשנזכרת והשתמש באמצעי גיבוי למניעת הריון, כגון קונדומים, במשך שבעת הימים הבאים.

סיכום

התחלת הגלולות למניעת הריון בסוף השבוע עלולה להיות בעלת השלכות חמורות. אם שכחת לקחת את הגלולה או להתחיל אותה מאוחר, אתה עלול להיות בסיכון להיכנס להריון. חשוב להבין את הסיכונים וכיצד להימנע מהם. כדי להימנע מהתחלת הגלולות למניעת הריון בסוף השבוע, חשוב ליטול את הגלולה באותה שעה בכל יום ולהשתמש באמצעי גיבוי למניעת הריון, כגון קונדומים, אם פספסת גלולה.

השוואה מהירה

פעולה סיכון להריון מחזורים שהוחמצו תופעות לוואי
התחל את הגלולות מאוחר כן כן כן
קח גלולה באותו זמן בכל יום לא לא לא
השתמש בשיטת גיבוי למניעת הריון לא לא לא

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן