דף הבית » מאמרים » מה קורה אם גבר לוקח גלולות למניעת הריון?

מה קורה אם גבר לוקח גלולות למניעת הריון?

מה קורה אם גבר לוקח גלולות למניעת הריון?

מהן גלולות למניעת הריון?

גלולות למניעת הריון הן אמצעי מניעה הנלקח דרך הפה. הם מכילים הורמונים המונעים הריון על ידי עצירת הביוץ ועיבוי ריר צוואר הרחם, מה שמקשה על הזרע להגיע לביצית. גלולות למניעת הריון נרשמות בדרך כלל לנשים, אך גם גברים יכולים לקחת אותן.

מהן ההשפעות של גלולות למניעת הריון על גברים?

לגלולות למניעת הריון יכולות להיות מגוון השפעות על בריאות הגברים. תופעות הלוואי השכיחות ביותר כוללות:

  • עלייה במשקל
  • ירידה בחשק המיני
  • שינויים במצב הרוח
  • כאבי ראש
  • בחילה
  • רגישות בחזה
  • ירידה בספירת הזרע

תופעות הלוואי הללו יכולות להיות קלות או חמורות, והן עשויות להיעלם לאחר מספר חודשים של נטילת הגלולה.

מהם היתרונות של גלולות למניעת הריון לגברים?

לגלולות למניעת הריון יכולות להיות כמה יתרונות לגברים. לדוגמה, הם יכולים לעזור להפחית את הסיכון לסרטן הערמונית, להפחית אקנה ולהפחית את הסיכון לזיהומים מסוימים המועברים במגע מיני.

סיכון מופחת לסרטן הערמונית

מחקרים הראו שלגברים הנוטלים גלולות למניעת הריון יש סיכון נמוך יותר ללקות בסרטן הערמונית. הדבר נובע ככל הנראה מהעובדה שגלולות למניעת הריון מפחיתות את כמות הטסטוסטרון בגוף, המהווה גורם סיכון לסרטן הערמונית.

אקנה מופחת

גלולות למניעת הריון יכולות גם לסייע בהפחתת אקנה אצל גברים. הסיבה לכך היא שההורמונים בגלולה עוזרים לווסת את ייצור השמן בעור, מה שיכול להפחית את הופעת האקנה.

האם יש סיכונים בנטילת גלולות למניעת הריון לגברים?

למרות שיש כמה יתרונות לנטילת גלולות למניעת הריון לגברים, יש גם כמה סיכונים. הסיכונים הנפוצים ביותר כוללים סיכון מוגבר לקרישי דם, שבץ והתקף לב. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת כל צורה של אמצעי מניעה כדי לוודא שזה בטוח עבורך. בנוסף, גלולות למניעת הריון יכולות להפחית את ספירת הזרע ואת הפוריות. המשמעות היא שאם גבר רוצה להביא ילדים לעולם, אסור לו לקחת גלולות למניעת הריון.

סיכום

גלולות למניעת הריון נרשמות בדרך כלל לנשים, אך גם גברים יכולים לקחת אותן. לגלולות למניעת הריון יכולות להיות מגוון השפעות על בריאות הגברים, כולל עלייה במשקל, ירידה בחשק המיני, שינויים במצב הרוח, כאבי ראש, בחילות, רגישות בשדיים וירידה בספירת הזרע. יכולים להיות להם גם כמה יתרונות, כגון הפחתת הסיכון לסרטן הערמונית, הפחתת אקנה והפחתת הסיכון לזיהומים מסוימים המועברים במגע מיני. עם זאת, ישנם גם סיכונים מסוימים הקשורים בנטילת גלולות למניעת הריון לגברים, כולל סיכון מוגבר לקרישי דם, שבץ והתקף לב. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת כל צורה של אמצעי מניעה כדי לוודא שזה בטוח עבורך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן