דף הבית » מומלץ בהקדם » מה קורה אם מישהו שכח לחסן נגד כלבת?

מה קורה אם מישהו שכח לחסן נגד כלבת?

. מה קורה אם מישהו שכח לחסן נגד כלבת?

מה זה כלבת?

כלבת היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי וירוס הפוגע במערכת העצבים המרכזית. הוא מועבר לרוב באמצעות נשיכה של בעל חיים נגוע, כגון כלב, חתול, עטלף או דביבון. כלבת היא קטלנית אם אינה מטופלת, וחשוב להבין את הסיכונים ולנקוט בצעדים כדי להגן על עצמך ועל משפחתך.

מה קורה אם מישהו שכח להתחסן נגד כלבת?

אם מישהו שכח לחסן נגד כלבת, הוא נמצא בסיכון להידבק בנגיף אם הוא יינשך על ידי בעל חיים נגוע. הדגירה של הנגיף יכול להימשך בין שבועיים למספר חודשים, לכן חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי אם ננשכת על ידי בעל חיים. אם האדם לא חוסן, הוא יצטרך לקבל סדרה של זריקות כדי למנוע את אחיזת הנגיף. זה ידוע בתור מניעת חשיפה לאחר חשיפה (PEP) וזו הדרך היחידה למנוע מהנגיף להשתלט. הזריקות ניתנות בדרך כלל על פני תקופה של מספר שבועות ועשויות לכלול שילוב של אימונוגלובולין נגד כלבת (HRIG) וחיסון כלבת.

מהם התסמינים של כלבת?

הסימפטומים של כלבת יכולים להשתנות בהתאם לשלב הזיהום. תסמינים מוקדמים עשויים לכלול חום, כאבי ראש וחולשה כללית. ככל שהנגיף מתקדם עלולים להתפתח תסמינים חמורים יותר, כמו בלבול, הזיות, שיתוק וקשיי בליעה. אם אינה מטופלת, כלבת עלולה להיות קטלנית.

איך להגן על עצמך ועל משפחתך

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך ועל משפחתך מפני כלבת היא לוודא שכל חיות המחמד מעודכנות בחיסונים שלהן. כמו כן, חשוב להימנע ממגע עם חיות בר, כגון עטלפים, דביבונים ובאשים. אם ננשכת על ידי בעל חיים, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי.

השוואה מהירה

פעולה תוֹצָאָה
חיסון נגד כלבת הגנה מפני כלבת
תשכחו לחסן נגד כלבת סיכון להידבק בכלבת
פנה לטיפול רפואי לאחר נשיכת בעל חיים אפשרות למניעת כלבת בטיפול מונע לאחר חשיפה

כלבת היא וירוס רציני ועלול קטלני, וחשוב לנקוט בצעדים כדי להגן על עצמך ועל משפחתך. חיסון חיות המחמד שלך היא הדרך הטובה ביותר למנוע את התפשטות הכלבת, וחשוב לפנות מיד לטיפול רפואי אם ננשך על ידי בעל חיים. על ידי נקיטת צעדים אלה, אתה יכול לעזור להבטיח שאתה ומשפחתך בטוחים מהווירוס הקטלני הזה. למידע נוסף, אתה יכול לצפות בסרטון זה על מה קורה אם מישהו שוכח לחסן נגד כלבת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן