דף הבית » המלצות העורכים » מה קורה אם לא תהיה הכרעה בבחירות לנשיאות ארה"ב?

מה קורה אם לא תהיה הכרעה בבחירות לנשיאות ארה"ב?

מה קורה אם לא תהיה הכרעה בבחירות לנשיאות ארה"ב?

מבוא

הבחירות לנשיאות ארה"ב הן אחד האירועים החשובים בעולם. כל ארבע שנים מתכנסים אזרחי ארצות הברית כדי להחליט מי ינהיג את ארצם בארבע השנים הקרובות. השנה, הבחירות שנויות במחלוקת במיוחד, כאשר לשני המועמדים יש תמיכה חזקה ממפלגותיהם. אבל מה יקרה אם לא תהיה הכרעה בבחירות לנשיאות ארה"ב?

מכללת הבחירות

הבחירות לנשיאות ארה"ב נקבעות על ידי קולג' האלקטורלי, המורכב מ-538 אלקטורים מ-50 המדינות וממחוז קולומביה. לכל מדינה מוקצה מספר מסוים של אלקטורים בהתאם לאוכלוסייתה. על מנת לזכות בבחירות, על מועמד לקבל רוב מקולות האלקטורים, שהם 270. אם אף מועמד לא מקבל רוב מקולות האלקטורים, אזי הבחירות יוכרעו על ידי בית הנבחרים.

בית הנבחרים

אם אף מועמד לא מקבל רוב מקולות האלקטורים, אזי הבחירות יוכרעו על ידי בית הנבחרים. לכל מדינה ניתן קול אחד, ונדרש רוב של 26 קולות כדי לנצח בבחירות. בית הנבחרים נשלט כיום על ידי המפלגה הרפובליקנית, כך שאם הבחירות יוכרעו על ידי בית הנבחרים, אזי המועמד הרפובליקני צפוי לנצח.

ההשלכות של בחירות מתמודדות

אם הבחירות לנשיאות ארה"ב יהיו מתמודדות, אז זה עשוי להיות בעל השלכות מרחיקות לכת. זה עלול להוביל לתקופה ממושכת של אי ודאות פוליטית, שכן הבחירות אינן מוכרעות רשמית עד שבית הנבחרים יצביע בהצבעה. זה יכול גם להוביל למשבר חוקתי, שכן החוקה האמריקאית אינה מספקת נתיב ברור לפתרון בחירות מתמודדות.

התוצאות הפוטנציאליות

אם הבחירות לנשיאות ארה"ב יהיו מתמודדות, אז יש כמה תוצאות פוטנציאליות. התוצאה הסבירה ביותר היא שבית הנבחרים יכריע את הבחירות לטובת המועמד הרפובליקני. עם זאת, ייתכן גם שהבחירות יוכרעו על ידי בית המשפט העליון, או שהבחירות יתבצעו מחדש.

סיכום

הבחירות לנשיאות ארה"ב הן אירוע מאוד שנוי במחלוקת, אבל מה קורה אם אין החלטה? בדקנו את התוצאות וההשלכות האפשריות של בחירות מתמודדות, וברור שההשלכות עשויות להיות מרחיקות לכת. חשוב לזכור שהחוקה האמריקאית אינה מספקת דרך ברורה לפתרון בחירות מתמודדות, וכי התוצאה עשויה להיות מוכרעת על ידי בית הנבחרים, בית המשפט העליון, או אפילו הרצה חוזרת של הבחירות. למידע נוסף, מצא מידע נוסף ב-YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן