דף הבית » המלצות העורכים » מה יקרה אם לא תהיה הכרעה בבחירות לנשיאות ארה"ב?

מה יקרה אם לא תהיה הכרעה בבחירות לנשיאות ארה"ב?

מה יקרה אם לא תהיה הכרעה בבחירות לנשיאות ארה"ב?

מכללת הבחירות

הבחירות לנשיאות ארה"ב הן בחירות עקיפות. המשמעות היא שהעם לא בוחר ישירות את הנשיא. במקום זאת, הם מצביעים עבור אלקטורים אשר לאחר מכן הצביעו עבור הנשיא. מספר האלקטורים שיש לכל מדינה שווה למספר חברי הקונגרס שיש לה. המשמעות היא שמספר האלקטורים נקבע על ידי אוכלוסיית כל מדינה. אם הבחירות לא יביאו להחלטה ברורה, הבוחרים יצביעו לפי ההצבעה הפופולרית במדינתם.

בית המשפט העליון

אם מכללת הבחירות לא תביא החלטה ברורה, ניתן יהיה לקרוא לבית המשפט העליון להכריע בתוצאות הבחירות. זה קרה בעבר, בעיקר בבחירות 2000 בין ג'ורג' וו. בוש לאל גור. במקרה זה, בית המשפט העליון פסק לטובת בוש, והכריע למעשה את תוצאות הבחירות.

בחירות חדשות

אם בית המשפט העליון לא יכריע את תוצאות הבחירות, או אם ההחלטה קרובה מדי לקריאה, יתכן שיתקיימו בחירות חדשות. זה לא קרה בארה"ב מאז 1876, כאשר הבחירות בין רתרפורד ב' הייז לסמואל ג'יי טילדן היו קרובים מכדי להכריז. שני הצדדים הסכימו בסופו של דבר לפשרה, שהביאה לכך שהייז הפך לנשיא.

האפשרות של בחירות מתמודדות

אם הבחירות קרובות מכדי להכריז עליהן ולא יתקיימו בחירות חדשות, ייתכן שהבחירות יהיו מתמודדות. המשמעות היא שאחד מהמועמדים או שניהם יאתגרו את תוצאות הבחירות בבית המשפט. הדבר עלול להוביל למאבק משפטי ממושך, וייתכן שתוצאות הבחירות עשויות להיקבע על ידי בתי המשפט.

האפשרות של עניבה

ייתכן גם שהבחירות עלולות להביא לתיקו. המשמעות היא שלאף אחד מהמועמדים לא יהיו מספיק קולות אלקטורליים כדי לנצח בבחירות. במקרה זה, בית הנבחרים יכריע את תוצאות הבחירות. לכל מדינה יהיה קול אחד, והמועמד שיקבל את מירב הקולות יהפוך לנשיא.

האפשרות של מועמד צד ג'

אם הבחירות קרובות מכדי להכריז עליהן, ייתכן שמועמד צד שלישי יוכל להיכנס למירוץ. זה יכול להוביל לבחירות חדשות, או שזה יכול להוביל למצב שבו אף מועמד לא יקבל את המספר הדרוש של קולות אלקטורליים כדי לזכות בבחירות. במקרה זה, בית הנבחרים יכריע את תוצאות הבחירות.

לא משנה מה יקרה, ברור שהחלטה בבחירות לנשיאות ארה"ב אינה מובטחת. ייתכן שהבחירות עשויות להביא להכרעה ברורה, אך ייתכן גם שהן עשויות להוביל לבחירות מתמודדות, שוויון או אפילו בחירות חדשות. תוצאות הבחירות יהיו תלויות בתוצאות המכללה לבחירות, בית המשפט העליון, ואולי מועמד צד ג'.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן