דף הבית » המלצות העורכים » מה קורה אם לא מסירים תפרים?

מה קורה אם לא מסירים תפרים?

מה קורה אם לא מסירים תפרים?

מה הם תפרים?

תפרים, הידועים גם בתור תפרים, הם סוג של מכשיר רפואי המשמש לסגירת פצעים. הם עשויים בדרך כלל מניילון, משי או חומרים סינתטיים אחרים, ומשמשים כדי להחזיק את קצוות הפצע יחד עד שהוא יכול להחלים.

מה קורה אם לא מסירים תפרים?

אם לא מסירים תפרים, הם עלולים לגרום למספר בעיות. הבעיה השכיחה ביותר היא זיהום, שכן התפרים יכולים ללכוד חיידקים בתוך הפצע. זה יכול להוביל לאדמומיות, נפיחות וכאב. במקרים מסוימים, הזיהום יכול להתפשט לחלקים אחרים של הגוף. בנוסף, השארת תפרים במשך זמן רב מדי עלולה לגרום להצטלקות. התפרים עלולים למשוך את העור, מה שעלול לגרום לעור להחלים בצורה לא טבעית. זה יכול להוביל לצלקות מכוערות. לבסוף, השארת תפרים במשך זמן רב מדי עלולה לגרום לפצע להחלים בצורה לא נכונה. זה יכול להוביל לפתיחת הפצע מחדש או לא להחלים לחלוטין.

מתי יש להסיר תפרים?

באופן כללי, יש להסיר תפרים תוך 5-14 ימים. זה ישתנה בהתאם לסוג התפרים המשמשים ולמיקום הפצע. הרופא שלך יוכל לתת לך הנחיות ספציפיות יותר.

סיכונים של אי הסרת תפרים

הסיכונים של השארת תפרים זמן רב מדי כוללים:

  • הַדבָּקָה
  • הִצטַלְקוּת
  • ריפוי לא תקין

חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא בכל הנוגע להסרת תפרים. אם אינך בטוח, עדיף לפנות לרופא שלך לקבלת ייעוץ.

סיכום

תפרים הם חלק חשוב בריפוי פצעים. חשוב להסיר אותם בזמן כדי למנוע סיבוכים אפשריים. אם יש לך שאלות או חששות, עדיף לפנות לרופא שלך לקבלת ייעוץ. למידע נוסף על תפרים, צפה בסרטון זה מ-YouTube.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן