דף הבית » הכי נצפים » מה קורה אם יש יותר מדי מלטונין?

מה קורה אם יש יותר מדי מלטונין?

מה קורה אם יש יותר מדי מלטונין?

מהו מלטונין?

מלטונין הוא הורמון המיוצר באופן טבעי בגוף. זה עוזר לווסת את מחזור השינה-ערות של הגוף, הידוע גם כקצב הצירקדי. מלטונין משתחרר בתגובה לחושך ומדוכא בתגובה לאור. זה זמין גם כתוסף, המשמש לטיפול בנדודי שינה והפרעות שינה אחרות.

מה קורה אם יש יותר מדי מלטונין?

כאשר יש יותר מדי מלטונין בגוף, זה יכול לגרום למספר תופעות לוואי. אלו כוללים:

רְדִימוּת

תופעת הלוואי השכיחה ביותר של יותר מדי מלטונין היא ישנוניות יתר. זה יכול להוביל לקושי להישאר ער במהלך היום ועלול להפריע לפעילויות היומיומיות.

כאבי ראש

יותר מדי מלטונין יכול גם לגרום לכאבי ראש. אלה יכולים לנוע בין קל לחמור ויכולים להימשך מספר שעות.

בחילה

עודף מלטונין יכול גם לגרום לבחילות והקאות. זה יכול להיות מלווה בכאבי בטן והתכווצויות.

חֲרָדָה

רמות גבוהות של מלטונין יכולות גם לגרום לחרדה ולעצבנות. זה יכול להוביל לקשיי ריכוז וקשיי שינה.

כיצד להימנע מיותר מדי מלטונין

הדרך הטובה ביותר להימנע מיותר מדי מלטונין היא לקחת אותו לפי ההוראות. אם אתה נוטל תוסף, הקפד לעקוב אחר ההוראות על התווית. אל תיקח יותר מהמינון המומלץ. אם אתה נוטל מלטונין כדי לעזור בשינה, עדיף ליטול אותו לפחות שעה לפני השינה. זה ייתן לגוף שלך זמן להסתגל לתוסף ויעזור לך להימנע מנטילת יותר מדי. חשוב גם להימנע מנטילת מלטונין במהלך היום. זה יכול לשבש את הקצב הצירקדי הטבעי של הגוף שלך ועלול להוביל לישנוניות מוגזמת. לבסוף, חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת תוסף כלשהו, כולל מלטונין. הרופא שלך יכול לעזור לך לקבוע את המינון הנכון עבורך ויכול לעקוב אחר ההתקדמות שלך.

סיכום

מלטונין הוא הורמון שעוזר לווסת את מחזור השינה והערות של הגוף. יותר מדי מלטונין עלול לגרום למספר תופעות לוואי, כולל ישנוניות, כאבי ראש, בחילות וחרדה. כדי למנוע יותר מדי מלטונין, חשוב ליטול אותו לפי ההוראות ולדבר עם הרופא שלך לפני נטילת תוסף כלשהו. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן