דף הבית » הכי נצפים » מה קורה אם אתה ישן יותר מדי?

מה קורה אם אתה ישן יותר מדי?

מה קורה אם אתה ישן יותר מדי?

מה זה שינה יתר?

שנת יתר מוגדרת כשינה יותר מהזמן המומלץ לקבוצת הגיל שלך. זה ידוע גם בשם היפרסומניה או שינה מוגזמת. זהו מצב שיכול להיות בעל השלכות חמורות על בריאותך הפיזית והנפשית.

מה גורם לשנת יתר?

שנת יתר יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל:

  • דִכָּאוֹן
  • לחץ
  • תרופות
  • הפרעות שינה
  • חוסר איזון הורמונלי
  • שימוש באלכוהול או סמים

מהן ההשפעות של שינה יתר?

לשנת יתר יכולה להיות מספר השפעות שליליות על הבריאות שלך, כולל:

1. סיכון מוגבר לסוכרת

מחקרים הראו שלאנשים שישנים יותר מתשע שעות בלילה יש סיכון מוגבר לפתח סוכרת מסוג 2. הסיבה לכך היא ששנת יתר עלולה לשבש את האיזון הטבעי של ההורמונים בגופך, מה שעלול להוביל לסיכון מוגבר לפתח סוכרת.

2. עלייה במשקל

שינה יתר עלולה להוביל גם לעלייה במשקל. הסיבה לכך היא שכאשר אתה ישן יותר מדי זמן, לגוף שלך אין מספיק זמן לשרוף את הקלוריות שצרכת במהלך היום. כתוצאה מכך, הגוף שלך יאחסן את הקלוריות האלה כשומן.

3. סיכון מוגבר למחלות לב

שינה יתר עלולה גם להגביר את הסיכון לפתח מחלות לב. הסיבה לכך היא שכאשר אתה ישן יותר מדי זמן, הגוף שלך מייצר יותר מהורמון הסטרס קורטיזול, מה שעלול להוביל לסיכון מוגבר לפתח מחלות לב.

4. בעיות בריאות הנפש

שינה יתר עלולה להוביל גם לבעיות נפשיות כמו דיכאון וחרדה. הסיבה לכך היא שכאשר אתה ישן יותר מדי זמן, לגוף שלך אין מספיק זמן לנוח ולהתאושש, מה שעלול להוביל לסיכון מוגבר לפתח בעיות נפשיות.

כיצד להימנע משינה יתר

אם אתה נאבק עם שינה יתר, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי למנוע את זה. אלו כוללים:

1. קבעו לוח זמנים לשינה

קביעת לוח זמנים קבוע לשינה יכולה לעזור לך להימנע משנת יתר. נסו ללכת לישון ולהתעורר באותה שעה בכל יום, גם בסופי שבוע. זה יעזור לגוף שלך להיכנס לדפוס שינה קבוע ויעזור לך להימנע משנת יתר.

2. התעמלות באופן קבוע

פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לך להימנע משנת יתר. פעילות גופנית יכולה לעזור לך להרגיש יותר אנרגיה במהלך היום, מה שיכול לעזור לך להימנע משינה מרובה מדי.

3. הימנעו מקפאין ואלכוהול

קפאין ואלכוהול יכולים להפריע לדפוסי השינה שלך ויכולים להוביל לשנת יתר. נסו להימנע מחומרים אלו בשעות הערב ובחרו בתה צמחים או בחלב חם במקום.

4. הימנע מנמנמות

תנומות יכולות להיות מפתות, אבל הן יכולות גם להוביל לשנת יתר. נסו להימנע מנמנם במהלך היום ובמקום זאת התמקדו בשינה טובה.

סיכום

לשנת יתר עלולה להיות השלכות חמורות על הבריאות הפיזית והנפשית שלך. אם אתם נאבקים עם שנת יתר, יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי להימנע מכך, כמו קביעת לוח זמנים קבוע לשינה, פעילות גופנית סדירה, הימנעות מקפאין ואלכוהול והימנעות מנמנמות. למידע נוסף על שינה יתר וכיצד להימנע מכך, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן