דף הבית » הכי נצפים » מה קורה אם אתה לא ישן בכלל?

מה קורה אם אתה לא ישן בכלל?

מה קורה אם אתה לא ישן בכלל?

מה קורה לגוף שלך אם אתה לא ישן?

אי שינה מספקת יכולה להיות בעלת השלכות חמורות על הבריאות הגופנית שלך. כשאתה לא ישן, הגוף שלך לא מקבל את המנוחה שהוא צריך כדי לתקן את עצמו ולהישאר בריא. ללא מספיק שינה, הגוף שלך לא יכול להדוף זיהומים ומחלות כמו שצריך. אתה עשוי גם להיות נוטה יותר לתאונות ופציעות. אי שינה יכול גם להשפיע על ההורמונים שלך. כאשר אתה לא ישנה מספיק, הגוף שלך מייצר יותר מהורמון הלחץ קורטיזול. זה יכול להוביל לעלייה במשקל, לחץ דם גבוה ובעיות בריאות אחרות.

מה קורה למוח שלך אם אתה לא ישן?

אי שינה מספקת יכולה להיות גם השלכות חמורות על הבריאות הנפשית שלך. כשאתה לא ישן, המוח שלך לא יכול לעבד מידע גם כן. ייתכן שתתקשה להתרכז, לקבל החלטות ולזכור דברים. אי-השינה יכולה גם להשפיע על מצב הרוח שלך. אתה עלול להרגיש עצבני, חרד או מדוכא. ייתכן גם שיש לך סיכוי גבוה יותר לשינויים במצב הרוח.

מהן ההשפעות ארוכות הטווח של אי ישן?

ההשפעות ארוכות הטווח של אי ישן יכולות להיות חמורות. אי שינה מספקת עלולה להגביר את הסיכון לפתח מצבים בריאותיים כרוניים כגון סוכרת, מחלות לב והשמנת יתר. זה גם יכול להגביר את הסיכון שלך לפתח דיכאון וחרדה. אי שינה יכול גם להשפיע על המערכת החיסונית שלך. כאשר אתה לא ישנה מספיק, הגוף שלך לא יכול להדוף זיהומים ומחלות כמו שצריך. אתה יכול גם להיות מועד יותר לתאונות ופציעות.

איך אפשר לישון טוב יותר?

אם אתה מתקשה לישון, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור. נסו ללכת לישון ולהתעורר באותה שעה בכל יום. הימנע מקפאין ואלכוהול בערב. התאמן באופן קבוע, אך לא קרוב מדי לשעת השינה. ודא שחדר השינה שלך חשוך ושקט. ונסו להירגע לפני השינה עם אמבטיה חמה או ספר.

מה אתה צריך לעשות אם אתה לא יכול לישון?

אם אתה לא יכול לישון, אל תשכב במיטה ותדאג לגבי זה. קום ועשה משהו מרגיע, כמו קריאה או האזנה למוזיקה. כאשר אתה מתחיל להרגיש ישנוני, חזור למיטה.

סיכום

אי שינה מספקת יכולה להיות בעלת השלכות חמורות על הבריאות הפיזית והנפשית שלך. זה יכול להגביר את הסיכון שלך לפתח מצבים בריאותיים כרוניים ולהשפיע על מצב הרוח ויכולת הריכוז שלך. כדי לישון טוב יותר, נסו ללכת לישון ולהתעורר באותה שעה בכל יום, הימנעו מקפאין ואלכוהול בערב, התעמלו באופן קבוע, וודאו כי חדר השינה שלכם חשוך ושקט. אם אתה לא יכול לישון, אל תשכב במיטה ותדאג לגבי זה. קום ועשה משהו מרגיע, כמו קריאה או האזנה למוזיקה. למידע נוסף, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן