דף הבית » המלצות העורכים » מה קורה אם אתה לוקח טרוודה לחינם?

מה קורה אם אתה לוקח טרוודה לחינם?

מה קורה אם אתה לוקח טרוודה לחינם?

מה זה Truvada?

Truvada היא תרופה המשמשת למניעת הידבקות ב-HIV. זהו שילוב של שתי תרופות, טנופוביר ואמטריציטבין, הפועלות יחד כדי למנוע מהנגיף להתרבות בגוף. Truvada ניתנת למרשם לאנשים שנמצאים בסיכון גבוה להידבקות ב-HIV, כגון אלה הפעילים מינית עם מספר פרטנרים או שיש להם בן זוג עם HIV. זה גם נקבע לאנשים שכבר נדבקו ב-HIV, כחלק מטיפול משולב להפחתת כמות הנגיף בגוף.

מה קורה אם אתה לוקח טרוודה לחינם?

לקיחת טרוואדה לחינם יכולה להיות השלכות חמורות. הסיכון החמור ביותר הוא שהוא יכול להוביל לעמידות לתרופות, מה שאומר שהנגיף יכול להפוך לעמיד לתרופות בטרוודה ותרופות אחרות ל-HIV. זה יכול להקשות על הטיפול ב-HIV בעתיד. בנוסף, נטילת Truvada לחינם עלולה להוביל לתופעות לוואי כגון בחילות, הקאות, שלשולים, כאבי ראש וסחרחורת. זה יכול גם לגרום לנזק לכליות, נזק לכבד ואובדן צפיפות העצם. נטילת Truvada לחינם יכולה גם להגביר את הסיכון לפתח זיהומים אחרים, כגון הפטיטיס B או C.

מהן האלטרנטיבות ללקיחת Truvada לחינם?

הדרך הטובה ביותר למנוע הידבקות ב-HIV היא לתרגל סקס בטוח ולהשתמש בקונדומים. שיטות מניעה אחרות כוללות מניעת חשיפה לפני חשיפה (PrEP), שהיא גלולה יומית שיכולה להפחית את הסיכון לזיהום ב-HIV, וטיפול מונע לאחר חשיפה (PEP), שהיא תרופה שניתן ליטול לאחר חשיפה אפשרית ל-HIV. .

מה עליך לעשות אם נטלת טרוואדה לחינם?

אם נטלת טרוואדה ללא תמורה, חשוב לדבר עם הרופא שלך מיד. הרופא שלך יכול לעזור לך לקבוע אם אתה בסיכון לעמידות לתרופות או לתופעות לוואי אחרות. הם יכולים גם לעזור לך למצוא שיטות מניעה חלופיות, כגון PrEP או PEP.

סיכום

נטילת Truvada לחינם יכולה להיות בעלת השלכות חמורות, כולל עמידות לתרופות ותופעות לוואי. חשוב לדבר עם הרופא שלך אם נטלת Truvada ללא תמורה, כדי שיוכל לעזור לך לקבוע אם אתה בסיכון ולמצוא שיטות מניעה חלופיות. למידע נוסף, צפה בסרטון זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן