דף הבית » המלצות העורכים » מה קורה אם מפסיקים לקחת גלולות?

מה קורה אם מפסיקים לקחת גלולות?

מה קורה אם מפסיקים לקחת גלולות?

מה זה גלולה?

גלולה היא חתיכת תרופה קטנה, עגולה ומוצקה שנלקחת דרך הפה. הוא מורכב בדרך כלל משילוב של חומרים פעילים וחומרים לא פעילים, כגון קלסרים, חומרי מילוי וחומרים משמרים. גלולות משמשות לטיפול במגוון מצבים, מכאבי ראש ועד מחלות לב.

מה קורה אם מפסיקים לקחת גלולות?

אם אתה מפסיק ליטול גלולות, ההשפעות עשויות להשתנות בהתאם לסוג התרופה שאתה נוטל. תרופות מסוימות, כגון אנטיביוטיקה, צריכות להילקח במהלך הטיפול המלא על מנת להיות יעילות. אם תפסיק לקחת אותם לפני השלמת הקורס, ייתכן שהזיהום לא יטופל במלואו. תרופות אחרות, כגון אלו המשמשות לטיפול בלחץ דם גבוה או סוכרת, עשויות להילקח במשך תקופה ארוכה. אם תפסיק לקחת אותם, מצבך עלול להחמיר. במקרים מסוימים, הפסקת תרופה פתאומית עלולה לגרום לתסמיני גמילה או לתופעות לוואי אחרות. לדוגמה, אם תפסיק לקחת תרופה נוגדת דיכאון פתאום, אתה עלול לחוות סחרחורת, בחילות, כאבי ראש ותסמינים אחרים.

סיכונים בהפסקת גלולות

הפסקת גלולות בפתאומיות עלולה להיות מסוכנת ועלולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני הפסקת תרופה כלשהי. הרופא שלך יכול לעזור לך להחליט אם זה בטוח להפסיק לקחת תרופה ויכול לעזור לך לנהל את כל תסמיני הגמילה או תופעות הלוואי.

סיכון לתסמיני ריבאונד

אם תפסיק לקחת תרופה פתאום, אתה עלול לחוות אפקט ריבאונד. המשמעות היא שהתסמינים שבהם נטלת את התרופה כדי לטפל עלולים לחזור גרוע יותר מבעבר. לדוגמה, אם תפסיק ליטול תרופה ללחץ דם גבוה, לחץ הדם שלך עשוי לעלות.

סיכון לאינטראקציות תרופתיות

אם תפסיק ליטול תרופה באופן פתאומי, אתה עלול להיות בסיכון לאינטראקציות תרופתיות. המשמעות היא שהתרופה שאתה נוטל עשויה לקיים אינטראקציה עם תרופות אחרות שאתה נוטל, מה שיוביל לתופעות לוואי מסוכנות. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני הפסקת כל תרופה כדי לוודא שזה בטוח לעשות זאת.

סיכון של מנת יתר

אם תפסיק לקחת תרופה פתאום, אתה עלול להיות בסיכון של מנת יתר. הסיבה לכך היא שהגוף שלך לא רגיל למינון הנמוך יותר של תרופות. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני הפסקת כל תרופה כדי לוודא שזה בטוח לעשות זאת.

מתי להפסיק לקחת גלולות

חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני הפסקת תרופה כלשהי. הרופא שלך יכול לעזור לך להחליט אם זה בטוח להפסיק לקחת תרופה והוא יכול לעזור לך לנהל את כל תסמיני הגמילה או תופעות לוואי. במקרים מסוימים, זה עשוי להיות בטוח להפסיק לקחת תרופה לאחר פרק זמן מסוים. לדוגמה, אם אתה נוטל אנטיביוטיקה, בדרך כלל בטוח להפסיק את נטילתה לאחר סיום מהלך הטיפול. במקרים אחרים, ייתכן שיהיה צורך ליטול תרופה למשך תקופה ארוכה. לדוגמה, אם אתה נוטל תרופה ליתר לחץ דם או סוכרת, ייתכן שיהיה צורך ליטול אותה במשך תקופה ארוכה על מנת לשמור על מצבך בשליטה.

סיכום

הפסקת גלולות בפתאומיות עלולה להיות מסוכנת ועלולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני הפסקת תרופה כלשהי. הרופא שלך יכול לעזור לך להחליט אם זה בטוח להפסיק לקחת תרופה ויכול לעזור לך לנהל את כל תסמיני הגמילה או תופעות הלוואי. אם אינך בטוח אם זה בטוח או לא להפסיק לקחת תרופה, עדיף לדבר עם הרופא שלך לפני ביצוע שינויים כלשהם. למידע נוסף, אתה יכול לצפות בסרטון זה על מה קורה אם אתה מפסיק לקחת גלולות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן