דף הבית » עשרת הגדולים » מה קורה אם אני מדמם ואני לא במחזור?

מה קורה אם אני מדמם ואני לא במחזור?

מה קורה אם אני מדמם ואני לא במחזור?

מהו דימום חריג?

דימום חריג הוא כל דימום שמתרחש מחוץ למחזור החודשי הרגיל שלך. זה יכול לכלול כתמים בין מחזור, דימום כבד במהלך המחזור שלך, או דימום לאחר יחסי מין. זה יכול לכלול גם דימום מהנרתיק שאינו קשור למחזור שלך. דימום חריג יכול להיות סימן למצב רפואי ויש לדון בו עם הרופא שלך.

מה גורם לדימום חריג?

ישנן סיבות אפשריות רבות לדימום חריג. חלק מהסיבות השכיחות ביותר כוללות חוסר איזון הורמונלי, שרירנים ברחם, פוליפים, אנדומטריוזיס ומחלות דלקתיות באגן. סיבות אחרות יכולות לכלול תרופות מסוימות, כגון גלולות למניעת הריון, או הפלה.

מהם התסמינים של דימום חריג?

התסמין השכיח ביותר של דימום חריג הוא דימום מחוץ למחזור החודשי הרגיל שלך. זה יכול לכלול כתמים בין מחזור, דימום כבד במהלך המחזור שלך, או דימום לאחר יחסי מין. תסמינים אחרים יכולים לכלול כאב במהלך יחסי מין, כאב בבטן התחתונה או עייפות.

כיצד מאבחנים דימום חריג?

הרופא שלך ישאל על ההיסטוריה הרפואית שלך ויבצע בדיקה גופנית. הם עשויים גם להזמין בדיקות, כגון אולטרסאונד אגן, כדי לחפש חריגות כלשהן. הרופא שלך עשוי גם להמליץ על ביופסיה כדי לבדוק אם יש תאים חריגים.

כיצד מטפלים בדימום חריג?

הטיפול בדימום חריג תלוי בגורם הבסיסי. הרופא שלך עשוי להמליץ על שינויים באורח החיים, כגון פעילות גופנית יותר או אכילת תזונה בריאה יותר. הם עשויים גם לרשום תרופות, כגון גלולות למניעת הריון, כדי לסייע בוויסות ההורמונים שלך. במקרים מסוימים, יתכן שיהיה צורך בניתוח כדי להסיר גידולים חריגים או לתקן כל נזק.

מתי עלי לראות רופא?

אם אתה חווה דימום חריג כלשהו, חשוב לראות את הרופא שלך. הם יכולים לעזור באבחון הסיבה ולהמליץ על הטיפול הטוב ביותר עבורך. חשוב גם לראות את הרופא שלך אם אתה חווה תסמינים אחרים, כגון כאב במהלך יחסי מין או עייפות. דימום חריג יכול להיות סימן למצב רפואי ויש לדון בו עם הרופא שלך. הטיפול תלוי בגורם הבסיסי ויכול לכלול שינויים באורח החיים, תרופות או ניתוח. אם אתה חווה דימום חריג כלשהו, חשוב לראות את הרופא שלך. למידע נוסף, מצא מידע נוסף ב-YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן