דף הבית » בינג’ » מה קורה אם אמנוריאה משנית נמשכת?

מה קורה אם אמנוריאה משנית נמשכת?

מה קורה אם אמנוריאה משנית נמשכת?

מהי אמנוריאה משנית?

אמנוריאה משנית היא היעדר וסת במשך שלושה חודשים או יותר אצל אישה שקודם לכן קיבלה מחזור סדיר. זה שונה מאמנוריאה ראשונית, שהיא היעדר מחזור אצל אישה שמעולם לא קיבלה מחזור.

מה גורם לאמנוריאה משנית?

אמנוריאה משנית יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל:

חוסר איזון הורמונלי

חוסר איזון הורמונלי עלול לגרום לאמנוריאה משנית. זה יכול לנבוע ממגוון גורמים, כולל תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS), הפרעות בבלוטת התריס או חוסר איזון הורמונלי אחר.

לחץ

מתח יכול להיות גם גורם לאמנוריאה משנית. מתח יכול לשבש את ייצור ההורמונים התקין של הגוף, מה שעלול להוביל להיעדר וסת.

פעילות גופנית מוגזמת

פעילות גופנית מוגזמת יכולה גם להוביל לאמנוריאה משנית. הסיבה לכך היא שפעילות גופנית מוגזמת עלולה לגרום לגוף לייצר יותר מדי מההורמון קורטיזול, מה שעלול לשבש את ייצור ההורמונים התקין של הגוף.

מהם הסיבוכים הפוטנציאליים של אמנוריאה משנית?

אמנוריאה משנית יכולה להוביל למגוון סיבוכים, כולל:

  • אִי פּוּרִיוּת
  • אוסטאופורוזיס
  • חוסר איזון הורמונלי
  • עלייה במשקל
  • שינויים במצב הרוח
  • דִכָּאוֹן
  • חֲרָדָה

חשוב לציין כי אמנוריאה משנית יכולה להיות גם סימן למצב רפואי בסיסי חמור יותר, כגון גידול או ציסטה. לכן, חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חווה אמנוריאה משנית.

כיצד מטפלים באמנוריאה משנית?

הטיפול באמנוריאה משנית יהיה תלוי בגורם הבסיסי. אם הסיבה היא חוסר איזון הורמונלי, ייתכן שימליץ על טיפול הורמונלי חלופי. אם הסיבה היא מתח, אזי ייתכן שיומלצו טכניקות לניהול מתח. אם הסיבה היא פעילות גופנית מוגזמת, ייתכן שימליץ למטופל להפחית את רמות הפעילות הגופנית. במקרים מסוימים, תרופות עשויות להירשם כדי לסייע בוויסות המחזור החודשי. תרופות אלו יכולות לסייע בשיקום רמות הורמונים תקינות ויכולות לסייע בשיקום מחזורי הווסת הרגילים. במקרים מסוימים, ניתן להמליץ על ניתוח להסרת גידול או ציסטה הגורמים לאמנוריאה המשנית.

סיכום

אמנוריאה משנית היא היעדר וסת במשך שלושה חודשים או יותר אצל אישה שקודם לכן קיבלה מחזור סדיר. זה יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל חוסר איזון הורמונלי, מתח ופעילות גופנית מוגזמת. אמנוריאה משנית יכולה להוביל למגוון סיבוכים, כולל אי פוריות, אוסטאופורוזיס, חוסר איזון הורמונלי, עלייה במשקל, שינויים במצב הרוח, דיכאון וחרדה. הטיפול באמנוריאה משנית יהיה תלוי בגורם הבסיסי, והוא עשוי לכלול טיפול הורמונלי חלופי, טכניקות לניהול מתח, תרופות או ניתוח. חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חווה אמנוריאה משנית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן