דף הבית » המלצות העורכים » מה קורה אם אוכלים כספית?

מה קורה אם אוכלים כספית?

מה קורה אם אוכלים כספית?

מה זה מרקורי?

כספית היא יסוד טבעי המצוי בסביבה. זוהי מתכת כבדה שהיא נוזלית בטמפרטורת החדר ונמצאת לרוב במדחום, ברומטרים ומכשירים אחרים. כספית משמשת גם בכמה תהליכים תעשייתיים, כגון ייצור של גז כלור וסודה קאוסטית. כספית היא רעילה מאוד ועלולה לגרום לבעיות בריאות חמורות בבליעה. זה יכול להיספג דרך העור ולשאוף, ויכול להצטבר בגוף עם הזמן. חשיפה ארוכת טווח לכספית עלולה להוביל לנזק נוירולוגי, נזק לכליות ואף למוות.

מה קורה אם אוכלים כספית?

בליעת כספית עלולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. תסמינים של הרעלת כספית כוללים בחילות, הקאות, כאבי בטן, שלשולים וכאבי ראש. במקרים חמורים, הרעלת כספית עלולה להוביל לאי ספיקת כליות, לנזק נוירולוגי ואפילו למוות. ההשפעות של הרעלת כספית תלויות בכמות הכספית שנבלעת ובמשך הזמן שהייתה בגוף. בליעת כמות קטנה של כספית עלולה לגרום לתסמינים קלים בלבד, בעוד בליעת כמות גדולה עלולה להיות קטלנית.

כיצד להגן על עצמך מפני הרעלת כספית

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני הרעלת כספית היא להימנע מלבלוע אותה. אם אתה בא במגע עם כספית, הקפד לשטוף את הידיים והבגדים היטב. אל תיגע בפנים או בעיניים שלך עד ששטפת את ידיך. אם אתה חושד שבלעת כספית, פנה מיד לטיפול רפואי. הרופא שלך יכול לבצע בדיקות כדי לקבוע אם נחשפת לכספית ויכול לספק טיפול להפחתת ההשפעות של הרעלת כספית.

הימנע מאכילת דגים המכילים כספית

דגים יכולים להכיל רמות גבוהות של כספית, לכן חשוב להימנע מאכילת דגים שעלולים להכיל כספית. דגים שידועים כמכילים רמות גבוהות של כספית כוללים דג חרב, כריש, קינג מקרל ודג רעפים.

בדוק אם יש מרקורי בחפצי בית

כספית ניתן למצוא בחלק מהפריטים הביתיים, כגון מדחומים, ברומטרים ונורות פלורסנט. אם יש לך אחד מהפריטים האלה בבית, הקפד לבדוק כספית ולהשליך אותם כראוי.

היו מודעים לזיהום תעשייתי

זיהום תעשייתי יכול לשחרר כספית לסביבה, אשר לאחר מכן ניתן לבלוע על ידי בני אדם. אם אתה גר ליד אזור תעשייה, היה מודע לפוטנציאל לזיהום כספית ונקוט צעדים כדי להגן על עצמך. לסיכום, כספית היא מתכת רעילה שעלולה לגרום לבעיות בריאות חמורות אם נבלעת. אם אתה בא במגע עם כספית, הקפד לשטוף את הידיים והבגדים היטב. הימנע מאכילת דגים שעלולים להכיל כספית, ובדוק אם יש כספית בחפצי בית. היו מודעים לזיהום תעשייתי ונקטו צעדים כדי להגן על עצמכם. למידע נוסף, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן