דף הבית » מעניין » מה היה קורה אם גרמניה הייתה מנצחת?

מה היה קורה אם גרמניה הייתה מנצחת?

מה היה קורה אם גרמניה הייתה מנצחת?

מבוא

מלחמת העולם השנייה הייתה אחת המלחמות ההרסניות ביותר בהיסטוריה האנושית. זה היה סכסוך שהעמיד את כוחות בעלות הברית של ארצות הברית, בריטניה, ברית המועצות ומדינות אחרות מול כוחות הציר של גרמניה, איטליה ויפן. בעלות הברית יצאו בסופו של דבר כמנצחות, אבל מה היה קורה אם גרמניה הייתה מנצחת?

השואה

התוצאה המיידית ביותר של ניצחון גרמני הייתה המשך השואה. הנאצים כבר הרגו מיליוני יהודים, רומא וקבוצות מיעוטים אחרות לפני שהמלחמה הסתיימה, וסביר להניח שהם היו ממשיכים במסע רצח העם שלהם אילו היו מנצחים.

גורלה של אירופה

לניצחון גרמני היה גם השפעה גדולה על גורלה של אירופה. לנאצים היה חזון של אירופה מאוחדת תחת שלטון גרמני, וסביר להניח שהם היו מיישמים את החזון הזה אילו היו מנצחים במלחמה. משמעות הדבר הייתה סופן של מדינות אירופיות רבות כפי שאנו מכירים אותן כיום, ועלייתה של אירופה הנשלטת על ידי גרמניה.

המלחמה הקרה

לבסוף, ניצחון גרמני היה משנה באופן דרסטי את מהלך המלחמה הקרה. המלחמה הקרה הייתה סכסוך בין ארצות הברית לברית המועצות שנמשך מ-1945 עד 1991. ללא ארצות הברית וברית המועצות שיאזנו זו את זו, סביר להניח שגרמניה הייתה הופכת למעצמה הדומיננטית באירופה. הייתה לכך השפעה גדולה על מאזן הכוחות העולמי, והייתה יכולה להוביל לעולם שונה מאוד. לסיכום, לניצחון גרמני במלחמת העולם השנייה הייתה השפעה גדולה על העולם. השואה הייתה נמשכת, אירופה הייתה משתנה באופן דרסטי, והמלחמה הקרה הייתה יכולה לקחת מסלול שונה לגמרי. אי אפשר לדעת בדיוק מה היה קורה, אבל ברור שהעולם היה מקום אחר לגמרי אם גרמניה הייתה מנצחת במלחמה. למידע נוסף על מלחמת העולם השנייה, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה . לצפייה בסרטונים הקשורים לנושא, לחצו כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן