דף הבית » מעניין » מה יקרה אם תוכנית מדגסקר תיושם?

מה יקרה אם תוכנית מדגסקר תיושם?

מה יקרה אם תוכנית מדגסקר תיושם?

מהי תוכנית מדגסקר?

תוכנית מדגסקר הייתה הצעה של הממשלה הנאצית להעביר את האוכלוסייה היהודית באירופה לאי מדגסקר. התוכנית הוצעה לראשונה על ידי שר החוץ הגרמני הנאצי יואכים פון ריבנטרופ בשנת 1940. התוכנית הייתה לגרש בכוח את כל היהודים מגרמניה ומשאר אירופה לאי מדגסקר, שהיה אז מושבה צרפתית. התוכנית מעולם לא יושמה, שכן הממשלה הנאצית לא הצליחה להבטיח את שיתוף הפעולה של ממשלת צרפת.

מדוע הוצעה תוכנית מדגסקר?

תוכנית מדגסקר הוצעה כפתרון ל"בעיית היהודים" באירופה. הממשלה הנאצית ראתה ביהודים איום על טוהר הגזע של העם הגרמני ורצתה לסלק אותם מהמדינה. תוכנית מדגסקר נתפסה כדרך לפתור בעיה זו מבלי לפנות להשמדה המונית.

מה היה קורה אם התוכנית הייתה מיושמת?

אם תוכנית מדגסקר הייתה מיושמת, הייתה לה השפעה הרסנית על האוכלוסייה היהודית באירופה. התוכנית הייתה כרוכה בגירוש המוני של מיליוני יהודים לאי מדגסקר. היהודים היו נאלצים לחיות בתנאים צפופים ולא סניטריים, עם גישה מוגבלת למזון, מים וטיפול רפואי.

מדוע התוכנית מעולם לא יושמה?

תוכנית מדגסקר מעולם לא יושמה מכמה סיבות. ראשית, הממשלה הנאצית לא הצליחה להבטיח את שיתוף הפעולה של ממשלת צרפת, ששלטה אז באי מדגסקר. שנית, התוכנית נתפסה כלא מעשית ובלתי ישימה בשל הקשיים הלוגיסטיים של הובלת מיליוני יהודים לאי. לבסוף, הממשלה הנאצית לא הצליחה להבטיח את המשאבים הדרושים לביצוע התוכנית.

מה הייתה האלטרנטיבה לתוכנית מדגסקר?

הממשלה הנאצית נטשה בסופו של דבר את תוכנית מדגסקר ובמקום זאת נקטה במדיניות של השמדה המונית. מדיניות זו הביאה לרצח שיטתי של מיליוני יהודים במחנות ריכוז ברחבי אירופה.

מה קרה ליהודים אחרי המלחמה?

לאחר המלחמה חזרו רבים מהיהודים שנותרו בחיים לבתיהם באירופה. אחרים היגרו לארצות הברית, קנדה ומדינות אחרות. כיום חיים עדיין מיליוני יהודים באירופה, כמו גם במקומות אחרים בעולם. צפה בסרטונים על תוכנית מדגסקר ב-YouTube

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן