דף הבית » מאמרים » מה קורה אם מסתכלים על ליקוי חמה?

מה קורה אם מסתכלים על ליקוי חמה?

מה קורה אם מסתכלים על ליקוי חמה?

מהו ליקוי חמה?

ליקוי חמה הוא תופעה המתרחשת כאשר הירח עובר בין השמש לכדור הארץ, חוסם את אור השמש ומטיל צל על פני כדור הארץ. ליקוי חמה יכול להיות חלקי, כאשר הירח חוסם רק חלקית את אור השמש, או מוחלט, כאשר הירח חוסם לחלוטין את אור השמש. ליקוי חמה מוחלט הוא אירוע נדיר, המתרחש רק אחת ל-18 חודשים בערך.

למה זה מסוכן להסתכל על ליקוי חמה?

מסוכן להסתכל ישירות על ליקוי חמה, אפילו במהלך ליקוי חלקי, מכיוון שקרני השמש עדיין חזקות מספיק כדי לגרום לנזק בעיניים. התבוננות ישירה בשמש עלולה לגרום למצב הנקרא רטינופתיה סולארית, שעלולה לגרום לנזק קבוע לרשתית. זה יכול להוביל לאובדן ראייה, ראייה מטושטשת, או אפילו עיוורון.

כיצד לצפות בבטחה בליקוי חמה

הדרך הבטוחה ביותר לצפות בליקוי חמה היא להשתמש במשקפי ליקוי מיוחדים או בצופים שנועדו להגן על העיניים שלך. משקפיים אלו עשויים מחומרים מיוחדים המסננים את קרני ה-UV המזיקות של השמש. חשוב לוודא שהמשקפיים שבהם אתם משתמשים מאושרים כבטוחים לצפייה בליקוי חמה. ניתן גם לצפות בליקוי חמה בעקיפין, על ידי הקרנת תמונה של הליקוי על פיסת נייר. לשם כך תצטרכו משקפת או טלסקופ עם מסנן סולארי. לאחר מכן תוכל להשתמש במשקפת או בטלסקופ כדי להקרין את תמונת הליקוי על פיסת נייר. לבסוף, אתה יכול גם לצפות בליקוי חמה באמצעות מקרן חריר. כדי ליצור מקרן חריר, תזדקק לשתי חתיכות קרטון או נייר לבן, סיכה או מחט וחתיכת נייר אלומיניום. חוררים חור קטן במרכז פיסת נייר האלומיניום, ואז הדביקו אותו על אחת מחתיכות הקרטון. הנח את פיסת הקרטון השנייה במרחק כמה מטרים, והסתכל דרך החור בקרטון. אתה אמור להיות מסוגל לראות את תמונת הליקוי המוקרנת על הקרטון. לא משנה איך תבחר לצפות בליקוי חמה, חשוב לזכור להשתמש בהגנה מתאימה לעיניים. ליקוי חמה הם תופעת טבע מרתקת, אך הם עלולים להיות מסוכנים אם לא נוקטים באמצעי הזהירות הדרושים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן