דף הבית » המלצת הצוות » תפסיק לחשוב מה אם: איך להתגבר על פחד וחרדה

תפסיק לחשוב מה אם: איך להתגבר על פחד וחרדה

תפסיק לחשוב מה אם: איך להתגבר על פחד וחרדה

מהי חשיבה "מה אם"?

חשיבה "מה אם" היא סוג של עיוות קוגניטיבי שיכול להוביל לפחד וחרדה. זה סוג של חשיבה שכוללת לדמיין את התרחיש הגרוע ביותר ואז לדאוג לגביו. זה סוג של הגירה, או התעסקות במחשבות שליליות. זה יכול להוביל למעגל של חשיבה שלילית שיכול להיות קשה לשבור. חשיבה "מה אם" יכולה להיות מופעלת על ידי מגוון מצבים, כמו ראיון עבודה, דייט ראשון או שיחה קשה. זה יכול להיות מופעל גם על ידי אירוע טראומטי או חווית חיים קשה. כאשר מישהו עוסק בחשיבה של "מה אם", הוא מדמיין לעתים קרובות את התרחיש הגרוע ביותר ודואג לגביו. ייתכן שהם שואלים את עצמם שאלות כגון "מה אם אכשל?" או "מה יקרה אם משהו רע יקרה?" סוג זה של חשיבה יכול להוביל לפחד וחרדה, כמו גם לתחושת המום.

איך להפסיק לחשוב על "מה אם"

הצעד הראשון בהפסקת חשיבה "מה אם" הוא לזהות מתי זה קורה. זה יכול להיות מועיל להקדיש כמה רגעים לעצור ולהרהר במה שקורה באותו הרגע. זה יכול לעזור לזהות את המחשבות והרגשות הקשורים לחשיבה של "מה אם". לאחר שזוהתה חשיבה "מה אם", חשוב לאתגר את המחשבות. ניתן לעשות זאת על ידי שאלת עצמך שאלות כגון "מהן ההוכחות שזה יקרה?" או "מהי הסבירות שזה יקרה?" זה יכול לעזור לשים את החשיבה "מה אם" לפרספקטיבה ויכול לעזור להפחית את הפחד והחרדה הקשורים אליה. זה יכול גם לעזור להחליף את החשיבה "מה אם" בהצהרות חיוביות. ניתן לעשות זאת על ידי חזרה על הצהרות חיוביות כגון "אני מסוגל" או "אני חזק". זה יכול לעזור להרחיק את המיקוד מהמחשבות השליליות ויכול לעזור להפחית את הפחד והחרדה הקשורים לחשיבה "מה אם".

תרגול טיפול עצמי

חשוב גם לתרגל טיפול עצמי כאשר מנסים להפסיק לחשוב על "מה אם". זה יכול לכלול פעילויות כמו הליכה, קריאת ספר או האזנה למוזיקה. זה יכול לכלול גם פעילויות כמו יומן יומן, מדיטציה או עיסוק בתחביב. פעילויות אלו יכולות לסייע בהפחתת מתח ויכולות לסייע בהסטת המיקוד הרחק מחשיבת ה"מה אם".

מחפש עזרה מקצועית

אם החשיבה "מה אם" מתמשכת וגורמת למצוקה משמעותית, אולי יעזור לפנות לעזרה מקצועית. איש מקצוע בתחום בריאות הנפש יכול לעזור לזהות את הגורם הבסיסי לחשיבה "מה אם" ויכול לעזור לפתח אסטרטגיות לניהולה.

סיכום

חשיבה "מה אם" יכולה להיות מקור לפחד וחרדה. זה יכול להוביל למעגל של חשיבה שלילית שיכול להיות קשה לשבור. עם זאת, אפשר להפסיק את החשיבה "מה אם" על ידי זיהוי מתי זה קורה, אתגר למחשבות, החלפתן בהצהרות חיוביות ותרגול טיפול עצמי. אם החשיבה "מה אם" מתמשכת וגורמת למצוקה משמעותית, אולי יעזור לפנות לעזרה מקצועית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן