דף הבית » עוצר נשימה » מה קורה לאישה במהלך ההריון אם היא מעשנת?

מה קורה לאישה במהלך ההריון אם היא מעשנת?

מה קורה לאישה במהלך ההריון אם היא מעשנת?

מה קורה לאישה במהלך ההריון אם היא מעשנת?

הריון הוא זמן של שמחה והתרגשות, אבל זה יכול להיות גם זמן של דאגה ולחץ. אחת הדאגות הגדולות ביותר של נשים בהריון היא בריאות התינוק שטרם נולד. לעישון במהלך ההריון עלולות להיות השלכות חמורות הן על האם והן על התינוק. במאמר זה, נחקור את הסיכונים של עישון במהלך ההריון וכיצד להפסיק לעשן לתמיד.

הסיכונים של עישון במהלך ההריון

לעישון במהלך ההריון עלולות להיות השלכות חמורות הן על האם והן על התינוק. עישון מגביר את הסיכון להפלה, לידה מת ולידה מוקדמת. זה יכול גם להוביל למשקל לידה נמוך, מה שעלול להוביל לבעיות בריאותיות עבור התינוק. עישון יכול גם להגביר את הסיכון לתסמונת מוות פתאומי של תינוקות (SIDS). לעישון במהלך ההריון יכול להיות גם השפעות ארוכות טווח על בריאות התינוק. תינוקות שנולדו לאמהות שעישנו במהלך ההריון נוטים יותר לסבול מאסטמה, בעיות נשימה ולקויות למידה.

ההשפעות של עישון פסיבי

עישון פסיבי מסוכן גם לנשים בהריון ולתינוקות שטרם נולדו. עישון פסיבי הוא העשן הנובע משריפת מוצרי טבק, כגון סיגריות, סיגרים ומקטרות. זה גם העשן שנושף על ידי מישהו שמעשן. עישון פסיבי יכול להגביר את הסיכון להפלה, לידה מת ולידה מוקדמת. זה יכול גם להגביר את הסיכון ל- SIDS ובעיות בריאותיות אחרות עבור התינוק.

כיצד להפסיק לעשן במהלך ההריון

הפסקת עישון במהלך ההריון היא אחד הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות לבריאות שלך ולבריאות התינוק שלך. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להפסיק:

  • קבעו תאריך יציאה והיצמדו אליו.
  • ספר לחברים ולבני משפחתך שאתה מפסיק.
  • הימנע ממקומות ומצבים שבהם סביר שתתפתה לעשן.
  • מצא פעילויות שיעזרו לך להירגע ולהתמודד עם התשוקות.
  • שוחח עם הרופא שלך על תרופות או טיפולים אחרים שיכולים לעזור לך להיגמל.

השוואה מהירה

עישון במהלך ההריון עישון פסיבי
הַפָּלָה הַפָּלָה
לידה מת לידה מת
לידה מוקדמת לידה מוקדמת
משקל לידה נמוך SIDS
אַסְתְמָה אַסְתְמָה
בעיות נשימה בעיות נשימה
לקויות למידה לקויות למידה

לעישון במהלך ההריון עלולות להיות השלכות חמורות הן על האם והן על התינוק. זה יכול להגביר את הסיכון להפלה, לידה מת, לידה מוקדמת, משקל לידה נמוך ובעיות בריאות ארוכות טווח עבור התינוק. עישון פסיבי יכול גם להגביר את הסיכון לבעיות בריאות אלו. הדרך הטובה ביותר להגן על תינוקך היא להפסיק לעשן ולהימנע מעישון פסיבי. שוחח עם הרופא שלך על תרופות או טיפולים אחרים שיכולים לעזור לך להיגמל. עם התמיכה והמשאבים הנכונים, אתה יכול להפסיק לעשן לתמיד ולתת לתינוק שלך את ההתחלה הטובה ביותר בחיים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן