דף הבית » המלצת הצוות » מה קורה אם שתי צלעות מקבילות במשולש?

מה קורה אם שתי צלעות מקבילות במשולש?

מה קורה אם שתי צלעות מקבילות במשולש?

מהו משולש מקביל?

משולש מקביל הוא משולש שבו שתיים מצלעותיו מקבילות זו לזו. זה אומר ששני הצדדים זהים באורך והם לא מצטלבים. סוג זה של משולש ידוע גם כמשולש שווה שוקיים. חשוב לציין שבמשולש מקביל, זוויות המשולש אינן בהכרח שוות.

כיצד משולש מקביל משפיע על הזוויות?

כאשר שתי צלעות של משולש מקבילות, זוויות המשולש מושפעות בכמה דרכים שונות. ראשית, זוויות המשולש יהיו שוות זו לזו. המשמעות היא שכולן זוויות המשולש יהיו באותו גודל. בנוסף, זוויות המשולש יהיו גדולות מזוויות של משולש רגיל. הסיבה לכך היא ששתי הצלעות המקבילות של המשולש ארוכות מהצלע הלא מקבילה.

יחסי הזווית-צד

היחס בין זווית-צד של משולש מושפע גם כאשר שתי צלעות של המשולש מקבילות. קשר זה קובע שככל שהזווית גדולה יותר, כך הצלע שממול מתארכת. במשולש מקביל, שתי הצלעות המקבילות הן באורך זהה, כך שהזוויות מולן יהיו באותו גודל. משמעות הדבר היא שיחסי זווית-צד אינו חל על משולש מקביל.

שטחו של משולש מקביל

שטחו של משולש מקביל מושפע גם מהעובדה ששתי צלעותיו מקבילות. שטחו של משולש נקבע לפי אורך צלעותיו וגודל הזוויות שלו. מכיוון ששתי הצלעות המקבילות של משולש מקביל הן באורך זהה, שטח המשולש יהיה קטן משטחו של משולש רגיל.

סיכום

כאשר שתי צלעות של משולש מקבילות, זוויות המשולש שוות וגדולות מהזוויות של משולש רגיל. בנוסף, היחס בין זווית לצלע אינו חל על משולש מקביל ושטח המשולש קטן משטחו של משולש רגיל. למידע נוסף על משולשים מקבילים, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן