דף הבית » עשרת הגדולים » מה קורה אם שמים תפטיר על מקום עם פטריות?

מה קורה אם שמים תפטיר על מקום עם פטריות?

מה קורה אם שמים תפטיר על מקום עם פטריות?

מה זה תפטיר?

תפטיר הוא סוג של פטרייה המשמשת לגידול פטריות. זוהי רשת של חוטים לבנים עדינים היוצרים מבנה דמוי רשת. התפטיר נמצא באדמה, בעץ ובחומרים אורגניים אחרים. זהו המרכיב העיקרי של הפטרייה, והוא אחראי על הצמיחה וההתפתחות של הפטרייה. התפטיר הוא אורגניזם חי, והוא זקוק לתנאים מסוימים כדי לשגשג. הוא זקוק ללחות, חמצן וטמפרטורה נכונה. הוא גם זקוק למקור מזון, כגון עץ מתפורר או חומר אורגני אחר.

מה קורה כששמים תפטיר על מקום עם פטריות?

כששמים תפטיר על מקום עם פטריות, התפטיר יתחיל לגדול ולהתפשט. היא תיצור מבנה דמוי רשת שיהפוך בסופו של דבר לפטרייה. התפטיר גם יספוג חומרי הזנה מהאדמה ומהחומר האורגני שעליו הוא גדל. התפטיר יפיק גם אנזימים שיסייעו בפירוק החומר האורגני ושחרור חומרי הזנה שהפטרייה צריכה לגדול. התפטיר יפיק גם נבגים, שהם תאי הרבייה של הפטרייה.

איך לשים תפטיר על מקום עם פטריות

אם אתה רוצה לשים תפטיר על מקום עם פטריות, אתה צריך לוודא שהתנאים נכונים. האדמה צריכה להיות לחה, אך לא רטובה מדי. הטמפרטורה צריכה להיות בין 55 ל-75 מעלות צלזיוס. כמו כן תצטרך לוודא שבאזור יש מספיק חמצן. אתה יכול לעשות זאת על ידי הוספת חומר אורגני, כגון שבבי עץ או קש, לאדמה. ברגע שהתנאים מתאימים, אתה יכול להוסיף את התפטיר לאדמה. אתה יכול לקנות תפטיר ממרכז גן או באינטרנט. אתה יכול גם לאסוף אותו מהטבע.

כיצד לטפל בתפטיר

לאחר שהוספתם את התפטיר לאדמה, עליכם לוודא שיש לו את התנאים הנכונים לשגשג. כדאי לשמור על האדמה לחה, אך לא רטובה מדי. כדאי גם לוודא שהטמפרטורה היא בין 55 ל-75 מעלות פרנהייט. כמו כן, כדאי לוודא שבאזור יש מספיק חמצן. אתה יכול לעשות זאת על ידי הוספת חומר אורגני, כמו שבבי עץ או קש, לאדמה.

למה לצפות כשמגדלים פטריות עם תפטיר

כאשר אתה מגדל פטריות עם תפטיר, אתה צריך לצפות לראות את התפטיר מתפשט ויוצר מבנה דמוי רשת. אתה צריך גם לצפות לראות את הפטריות מתחילות להיווצר בעוד כמה שבועות. הפטריות יגדלו לאט, ויהיה צורך לקצור אותן כשהן יתבגרו. כדאי גם לצפות לראות כמה פטריות שלא מגיעות לבגרות. זה נורמלי וזה חלק מהתהליך.

סיכום

תפטיר הוא סוג של פטרייה המשמשת לגידול פטריות. כששמים תפטיר על מקום עם פטריות, התפטיר יתחיל לגדול ולהתפשט. היא תיצור מבנה דמוי רשת שיהפוך בסופו של דבר לפטרייה. צריך לוודא שהתנאים מתאימים לשגשוג התפטיר, כמו כן צריך לוודא שבאזור יש מספיק חמצן. כאשר אתה מגדל פטריות עם תפטיר, אתה צריך לצפות לראות את התפטיר מתפשט ויוצר מבנה דמוי רשת, וכן אתה צריך לצפות לראות את הפטריות מתחילות להיווצר בעוד מספר שבועות. כדי ללמוד עוד על תפטיר וכיצד להשתמש בו לגידול פטריות, אתה יכול לצפות בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן