דף הבית » מאמרים » מה קורה אם שלבקת חוגרת לא מטופלת?

מה קורה אם שלבקת חוגרת לא מטופלת?

מה קורה אם שלבקת חוגרת לא מטופלת?

מה זה שלבקת חוגרת?

שלבקת חוגרת היא מצב עור כואב הנגרם על ידי וירוס אבעבועות רוח, אותו וירוס שגורם לאבעבועות רוח. לאחר שאדם חלה באבעבועות רוח, הנגיף נשאר רדום בגוף ויכול להפעיל מחדש שנים לאחר מכן, ולגרום לשלבקת חוגרת. שלבקת חוגרת מאופיינת בפריחה כואבת המופיעה בדרך כלל בצד אחד של הגוף ויכולה להימשך מספר שבועות.

מה קורה אם שלבקת חוגרת לא מטופלת?

אם שלבקת חוגרת אינה מטופלת, היא עלולה לגרום לנזק עצבי לטווח ארוך ולסיבוכים אחרים. הסיבוך השכיח ביותר של שלבקת חוגרת הוא postherpetic neuralgia (PHN), מצב הגורם לכאב מתמשך באזור הפריחה. PHN יכול להימשך חודשים ואף שנים לאחר שפריחת השלבקת חוגרת החלימה. סיבוכים אחרים של שלבקת חוגרת כוללים אובדן ראייה, זיהומים בעור וצלקות.

סיכון לאובדן ראייה

שלבקת חוגרת יכולה לגרום לאובדן ראייה אם זה משפיע על העין. זה ידוע בשם הרפס זוסטר אופטלמיקוס. הנגיף עלול לגרום לדלקת בקרנית, השכבה החיצונית השקופה של העין, ועלול להוביל לצלקות ולאובדן ראייה. טיפול מהיר בתרופות אנטי-ויראליות יכול לעזור להפחית את הסיכון לאובדן ראייה.

סיכון לזיהומי עור

שלבקת חוגרת יכולה גם להוביל לזיהומי עור, כגון צלוליטיס, אימפטיגו ודלקת נמק. זיהומים אלו עלולים לגרום לאדמומיות, נפיחות וכאב באזור הפגוע. הם יכולים גם להתפשט לחלקים אחרים בגוף ויכולים להיות מסכני חיים אם לא מטופלים באופן מיידי.

סיכון להצטלקות

פריחת השלבקת חוגרת עלולה לגרום להצטלקות קבועה אם לא מטפלים בה כראוי. הצלקות יכולות להיות מכוערות ועלולות לגרום למצוקה רגשית. טיפול מהיר בתרופות אנטי-ויראליות יכול לעזור להפחית את הסיכון להצטלקות.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם אתה חושב שיש לך שלבקת חוגרת, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. טיפול מוקדם בתרופות אנטי-ויראליות יכול לעזור להפחית את חומרת הפריחה ולהפחית את הסיכון לסיבוכים. הרופא שלך עשוי להמליץ גם על תרופות נגד כאבים כדי להקל על הכאב הקשור לשלבקת חוגרת. אם יש לך שלבקת חוגרת, חשוב לשמור על הפריחה נקייה ויבשה כדי להפחית את הסיכון לזיהום. כדאי גם להימנע מלגעת או לגרד את הפריחה, מכיוון שהדבר עלול להפיץ את הנגיף לחלקים אחרים בגוף. אם יש לך שאלות או חששות לגבי שלבקת חוגרת, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הם יכולים לספק מידע נוסף על המצב ולעזור לך למצוא את הטיפול הטוב ביותר עבור הסימפטומים שלך. למידע נוסף על שלבקת חוגרת, עיין בסרטון YouTube זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן