דף הבית » מגזין » מה קורה אם שוכחים גלולה?

מה קורה אם שוכחים גלולה?

מה קורה אם שוכחים גלולה?

מה זה גלולה?

גלולה היא תרופה קטנה, עגולה ומוצקה הנלקחת דרך הפה. הוא מורכב בדרך כלל משילוב של חומרים פעילים וחומרים לא פעילים, כגון קלסרים, חומרי מילוי וחומרים משמרים. גלולות משמשות לטיפול במגוון מצבים רפואיים, מכאבי ראש ועד מחלות לב.

מה קורה אם שוכחים גלולה?

לשכוח לקחת גלולה עלולה להיות השלכות חמורות. בהתאם לסוג הגלולה, שכחה ליטול אותה עלולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל סיכון מוגבר לזיהום, סיכון מוגבר להריון וסיכון מוגבר לפתח מצב כרוני.

סכנת זיהום

שכחת נטילת גלולה עלולה להגביר את הסיכון לזיהום. זה נכון במיוחד לגבי כדורים המשמשים לטיפול בזיהומים, כמו אנטיביוטיקה. אם שכחת ליטול אנטיביוטיקה, ייתכן שהזיהום לא יטופל לחלוטין, והחיידקים עלולים להפוך לעמידים לאנטיביוטיקה. זה יכול להוביל לזיהום חמור יותר שקשה יותר לטפל בו.

סיכון להריון

שכחת נטילת גלולה יכולה גם להגביר את הסיכון להריון. זה נכון במיוחד לגבי גלולות למניעת הריון. אם שכחת ליטול גלולה למניעת הריון, ייתכן שלא תהיה מוגנת מפני הריון. הסיבה לכך היא שההורמונים בגלולה צריכים להילקח באותה שעה בכל יום על מנת להיות יעילה.

סיכון למצבים כרוניים

שכחת נטילת גלולה יכולה גם להגביר את הסיכון לפתח מצב כרוני. הדבר נכון במיוחד לגבי גלולות המשמשות לטיפול במצבים כרוניים, כגון לחץ דם גבוה או סוכרת. אם תשכח לקחת גלולה למצב כרוני, ייתכן שהמצב שלך לא ינוהל כראוי, מה שעלול להוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים.

כיצד להימנע משכחת גלולה

הדרך הטובה ביותר להימנע משכחת גלולה היא ליצור שגרה. הגדר תזכורת בטלפון שלך או כתוב לעצמך פתק לקחת את הגלולה באותה שעה בכל יום. אתה יכול גם לבקש מחבר או בן משפחה להזכיר לך לקחת את הגלולה. בנוסף, אתה יכול להשתמש במארגן גלולות כדי לעזור לך לעקוב אחר מתי אתה צריך לקחת את הגלולות שלך.

סיכום

לשכוח לקחת גלולה עלולה להיות השלכות חמורות. זה יכול להגביר את הסיכון לזיהום, הריון ופיתוח מצב כרוני. כדי להימנע משכחת גלולה, צרו שגרה וקבעו תזכורות. בנוסף, אתה יכול להשתמש במארגן גלולות כדי לעזור לך לעקוב אחר מתי אתה צריך לקחת את הגלולות שלך. כדי ללמוד עוד על מה קורה אם תשכחו גלולה, צפו בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן