דף הבית » מומלץ בהקדם » מה קורה אם עור התוף נקרע?

מה קורה אם עור התוף נקרע?

מה קורה אם עור התוף נקרע?

מה זה עור תוף קרע?

קרע בעור התוף, הידוע גם בשם ניקוב קרום התוף, הוא קרע או חור בקרום הדק המפריד בין האוזן החיצונית לאוזן התיכונה. עור התוף הוא חלק חיוני מהאוזן ואחראי על העברת גלי קול לאוזן הפנימית. קרע בעור התוף עלול לגרום למגוון תסמינים, כולל אובדן שמיעה, כאבי אוזניים וניקוז מהאוזן.

גורמים לקרע בעור התוף

הסיבה השכיחה ביותר לקרע בעור התוף היא דלקת באוזן התיכונה. כאשר הזיהום גורם להצטברות נוזלים באוזן התיכונה, הלחץ עלול לגרום לעור התוף להיקרע. גורמים אחרים לקרע בעור התוף כוללים: – רעשים חזקים, כגון פיצוצים או יריות – הכנסת חפצים לאוזן, כגון צמר גפן – שינויים בלחץ האוויר, כגון במהלך נסיעות אוויר – טראומה בראש או בפנים

תסמינים של קרע בעור התוף

התסמין השכיח ביותר של קרע בעור התוף הוא כאב פתאומי וחד באוזן. תסמינים נוספים כוללים: – אובדן שמיעה – צלצולים באוזן (טיניטוס) – ניקוז מהאוזן – גירוד או תחושת מלאות באוזן – ורטיגו (תחושת סיבוב)

אבחון של קרע בעור התוף

הרופא שלך ישתמש באוטוסקופ, מכשיר עם עדשה קלה ומגדילה, כדי לבחון את האוזן שלך. אם עור התוף שלך נקרע, הרופא שלך יוכל לראות את הקרע או החור. הרופא שלך עשוי גם להזמין בדיקת שמיעה כדי לקבוע אם יש אובדן שמיעה.

טיפול בקרע בעור התוף

ברוב המקרים, קרע בעור התוף יחלים מעצמו תוך מספר שבועות. הרופא שלך עשוי לרשום אנטיביוטיקה לטיפול בכל זיהום שעלול להיות קיים. אם עור התוף אינו מתרפא מעצמו, ייתכן שיהיה צורך בניתוח לתיקון הקרע.

מניעת קרע בעור התוף

הדרך הטובה ביותר למנוע קרע בעור התוף היא להימנע מרעשים חזקים ולא להכניס חפצים לאוזן. אם אתה טס, הקפד להשוות את הלחץ באוזניים על ידי פיהוק או לעיסת מסטיק. אם יש לך דלקת באוזן התיכונה, הקפד לטפל בה באופן מיידי כדי למנוע מהלחץ להצטבר ולגרום לקרע.

סיכום

קרע בעור התוף הוא קרע או חור בקרום הדק המפריד בין האוזן החיצונית לאוזן התיכונה. זה נגרם לרוב על ידי דלקת באוזן התיכונה, אבל יכול להיגרם גם על ידי רעשים חזקים, שינויים בלחץ האוויר או טראומה לראש או לפנים. התסמינים כוללים כאבי אוזניים, אובדן שמיעה, צלצולים באוזן, ניקוז מהאוזן וסחרחורת. הטיפול כולל בדרך כלל אנטיביוטיקה ובמקרים מסוימים, ניתוח. הדרך הטובה ביותר למנוע קרע בעור התוף היא להימנע מרעשים חזקים ולא להכניס חפצים לאוזן.

השוואה מהירה

מַצָב גורם ל תסמינים אִבחוּן יַחַס מְנִיעָה
עור התוף נקרע דלקת באוזן התיכונה, רעשים חזקים, שינויים בלחץ האוויר, טראומה בראש או בפנים כאבי אוזניים, ירידה בשמיעה, צלצולים באוזן, ניקוז מהאוזן, ורטיגו אוטוסקופ, בדיקת שמיעה אנטיביוטיקה, ניתוח הימנע מרעשים חזקים, אל תכניס חפצים לאוזן, השווי לחץ במהלך נסיעות אוויר, טפל מיד בדלקות אוזן תיכונה

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן