דף הבית » עשרת הגדולים » מה קורה אם נתקע במעטפת החיצונית של חור שחור?

מה קורה אם נתקע במעטפת החיצונית של חור שחור?

מה קורה אם נתקע במעטפת החיצונית של חור שחור?

מהו חור שחור?

חור שחור הוא אזור במרחב-זמן שבו כוח הכבידה כה חזק ששום דבר, אפילו לא האור, לא יכול לחמוק מהמשיכה שלו. חורים שחורים נוצרים כאשר כוכב מסיבי מתמוטט לתוך עצמו, ויוצר ליבה צפופה של חומר כה צפופה שכוח המשיכה שלו כל כך חזק ששום דבר לא יכול להימלט ממנו. חורים שחורים יכולים להיווצר גם כאשר שני כוכבי נויטרונים מתנגשים.

מהי הקליפה החיצונית של חור שחור?

הקליפה החיצונית של חור שחור היא אזור המרחב-זמן שנמצא ממש מחוץ לאופק האירועים, נקודת האל-חזור. אזור זה ידוע כארגוספרה, והוא המקום בו ניתן לחוש את כוחות הכבידה העזים של החור השחור. הארגוספרה היא אזור בעל כוח משיכה קיצוני, ושם ניתן למצוא את הכוחות החזקים ביותר ביקום.

מה קורה אם נתקע במעטפת החיצונית של חור שחור?

אם היינו נתקעים במעטפת החיצונית של חור שחור, היינו נתונים לכוחות כבידה עזים שיהיה קשה להימלט מהם. כוח הכבידה יהיה כל כך חזק שאי אפשר יהיה לזוז, ואנחנו נישאר תקועים באותה נקודה לנצח. כוחות הכבידה האינטנסיביים יגרמו גם לזמן להאט, כלומר נחווה את הזמן בצורה שונה ממה שאנו חווים על כדור הארץ.

הסכנות של כניסה לחור שחור

הסכנות בכניסה לחור שחור הן עצומות. כוחות הכבידה האינטנסיביים יהיו גדולים מדי מכדי שגוף אנושי יוכל לעמוד בו, ואנחנו נמחץ על ידי הלחץ העצום. בנוסף, הקרינה העזה שנפלטת מהחור השחור תהיה קטלנית לכל אורגניזם חי.

השוואה מהירה

תכונה חור שחור
מעטפת חיצונית ארגוספרה
כוח משיכה חזק במיוחד
זְמַן מאט
סכנות כוח משיכה וקרינה

לסיכום, להיתקע במעטפת החיצונית של חור שחור תהיה חוויה מסוכנת ועלולה להיות קטלנית. כוחות הכבידה האינטנסיביים והקרינה יהיו יותר מדי מכדי שגוף אנושי יוכל לעמוד בו, ואנחנו נמחץ מהלחץ העצום. לכן, עדיף להימנע מלהיכנס לחור שחור אם זה אפשרי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן