דף הבית » עוצר נשימה » מה קורה אם נתפס נוהג בשכרות?

מה קורה אם נתפס נוהג בשכרות?

מה קורה אם נתפס נוהג בשכרות?

מהי נהיגה תחת ההשפעה?

נהיגה תחת השפעה (DUI) היא פעולה של הפעלת רכב מנועי כשהוא מוגבל מאלכוהול או סמים, כולל תרופות מרשם. בארצות הברית, אסור לנהוג עם ריכוז אלכוהול בדם (BAC) של 0.08% ומעלה. כמו כן, אסור לנהוג תחת השפעת סמים, גם אם הם נקבעו כחוק.

מהן ההשלכות של נהיגה תחת ההשפעה?

ההשלכות של נהיגה תחת השפעה משתנות ממדינה למדינה, אך כוללות בדרך כלל קנסות, מאסר והתליית רישיון. במדינות מסוימות, עבירת DUI בפעם הראשונה עלולה לגרום לעד שישה חודשי מאסר וקנס של עד 1,000 דולר. בנוסף, רישיונו של אדם שהורשע ב-DUI עשוי להיות מושעה למשך עד שנה.

קנסות

הקנסות על הרשעה ב-DUI משתנים ממדינה למדינה, אך יכולים לנוע בין כמה מאות דולרים לכמה אלפי דולרים. בנוסף, אדם שהורשע ב-DUI עשוי להידרש לשלם הוצאות משפט ועמלות אחרות הקשורות לתיק.

זמן כלא

כמות תקופת המאסר עבור הרשעה ב-DUI משתנה גם היא ממדינה למדינה. במדינות מסוימות, עבירת DUI בפעם הראשונה עלולה לגרום לעד שישה חודשי מאסר. במדינות אחרות, עבירת DUI בפעם הראשונה עלולה לגרום לשנה בכלא.

השעיית רישיון

ברוב המדינות, רישיונו של אדם שהורשע ב-DUI יושעה לתקופה של עד שנה. במדינות מסוימות, השעיית הרישיון יכולה להיות ארוכה יותר. בנוסף, אדם שהורשע ב-DUI עשוי להידרש להשלים תוכנית חינוך לאלכוהול לפני החזרת הרישיון שלו.

השוואה מהירה

תוֹצָאָה קנסות זמן כלא השעיית רישיון
DUI בפעם הראשונה עד 1,000 דולר עד 6 חודשים עד שנה

לסיכום, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים היא עבירה חמורה שעלולה לגרור קנסות, מאסר ושלילת רישיון. אם נתפסת נוהגת תחת השפעה, חשוב לפנות לייעוץ משפטי כדי להבין את ההשלכות ואת זכויותיך. למידע נוסף, תוכל לצפות בסרטון זה על ההשלכות של נהיגה תחת השפעה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן