דף הבית » מאמרים » מה קורה אם מפסיקים ליטול תרופות פסיכיאטריות?

מה קורה אם מפסיקים ליטול תרופות פסיכיאטריות?

מה קורה אם מפסיקים ליטול תרופות פסיכיאטריות?

מהן תרופות פסיכיאטריות?

תרופות פסיכיאטריות הן תרופות שנקבעו לטיפול במצבים נפשיים כגון דיכאון, חרדה, הפרעה דו קוטבית וסכיזופרניה. תרופות אלו פועלות על ידי שינוי הרמות של כימיקלים מסוימים במוח, כגון סרוטונין ודופמין, אשר יכולים להשפיע על מצב הרוח וההתנהגות. סוגים נפוצים של תרופות פסיכיאטריות כוללים תרופות נוגדות דיכאון, תרופות אנטי פסיכוטיות ומייצבי מצב רוח.

מה קורה אם מפסיקים ליטול תרופות פסיכיאטריות?

הפסקת תרופות פסיכיאטריות בפתאומיות עלולה להיות בעלת השלכות חמורות. בהתאם לסוג התרופה, ההשפעות יכולות לנוע בין קלות לחמורות. לדוגמה, הפסקה פתאומית של תרופה נוגדת דיכאון עלולה לגרום לתסמיני גמילה כמו בחילות, כאבי ראש וסחרחורת. במקרים מסוימים, הפסקת תרופות מסוימות עלולה אפילו לגרום לחזרה של מצב בריאות הנפש שהם נרשמו לטיפול. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני הפסקת תרופה פסיכיאטרית כלשהי. הרופא שלך יכול לעזור לך להפחית בבטחה את המינון שלך ולעקוב אחר ההתקדמות שלך. זה חשוב במיוחד עבור אנשים הנוטלים תרופות פסיכיאטריות במשך זמן רב או במינונים גבוהים.

סיכונים פוטנציאליים של הפסקת תרופות פסיכיאטריות

הפסקת תרופות פסיכיאטריות עלולה להיות בעלת סיכונים חמורים, כולל:

  • תסמיני גמילה
  • הישנות של מצב בריאות הנפש
  • סיכון מוגבר להתאבדות
  • סיכון מוגבר לאינטראקציות תרופתיות

כיצד להפסיק בבטחה ליטול תרופות פסיכיאטריות

אם אתה שוקל להפסיק את התרופות הפסיכיאטריות שלך, חשוב לדבר תחילה עם הרופא שלך. הרופא שלך יכול לעזור לך להפחית בבטחה את המינון שלך ולעקוב אחר ההתקדמות שלך. הרופא שלך עשוי להמליץ להפחית את התרופה לאט לאורך זמן. זה יכול לעזור להפחית את הסיכון לתסמיני גמילה ותופעות לוואי אחרות. הרופא שלך עשוי גם להמליץ על שינויים באורח החיים כגון פעילות גופנית, ניהול מתח וטיפול כדי לעזור לך לנהל את מצב בריאותך הנפשי.

מתי לפנות לעזרה

אם אתה חווה תסמיני גמילה או תופעות לוואי אחרות לאחר הפסקת התרופות הפסיכיאטריות שלך, חשוב לפנות לעזרה רפואית. הרופא שלך יכול לעזור לך לנהל את הסימפטומים שלך ולהתאים את תוכנית הטיפול שלך. חשוב גם לפנות לעזרה אם אתה מרגיש התאבדות או מחשבות על פגיעה עצמית. אתה יכול להתקשר לקו החיים הלאומי למניעת התאבדות בטלפון 1-800-273-8255 לקבלת תמיכה 24/7. מצא מידע נוסף ב-YouTube ומצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן