דף הבית » מומלץ בהקדם » מה קורה אם מדלגים על גלולה?

מה קורה אם מדלגים על גלולה?

מה קורה אם מדלגים על גלולה?

מה זה גלולה?

גלולה היא חתיכת תרופה קטנה, עגולה ומוצקה שנלקחת דרך הפה. לרוב הוא מורכב משילוב של חומרים פעילים, כגון הורמונים, ויטמינים, מינרלים וחומרים נוספים, שנועדו לטפל במצב רפואי ספציפי או למנוע מחלה. ניתן ליטול גלולות בצורות שונות, כגון טבליות, כמוסות ונוזלים.

מה קורה אם מדלגים על גלולה?

דילוג על גלולה יכול להיות בעל השלכות חמורות, תלוי בסוג התרופה שאתה נוטל. אם את נוטלת גלולה למניעת הריון, למשל, דילוג על גלולה יכול להגביר את הסיכון להיכנס להריון. תרופות אחרות, כגון אלו המשמשות לטיפול בלחץ דם גבוה, עלולות לגרום לבעיות בריאותיות חמורות אם אתה מחמיץ מנה.

מהם הסיכונים של דילוג על גלולה?

הסיכונים של דילוג על גלולה תלויים בסוג התרופה שאתה נוטל. אם את נוטלת גלולה למניעת הריון, למשל, דילוג על גלולה יכול להגביר את הסיכון להיכנס להריון. תרופות אחרות, כגון אלו המשמשות לטיפול בלחץ דם גבוה, עלולות לגרום לבעיות בריאותיות חמורות אם אתה מחמיץ מנה.

מה עליך לעשות אם אתה מתגעגע לגלולה?

אם אתה מתגעגע לגלולה, חשוב ליטול את הגלולה שהוחמצה בהקדם האפשרי. אם איחרת יותר מ-12 שעות בנטילת הגלולה, עליך ליטול שתי גלולות במקביל. אם איחרת יותר מ-24 שעות בנטילת הגלולה, עליך ליטול שתי גלולות ולהשתמש באמצעי גיבוי למניעת הריון, כגון קונדום, במשך שבעת הימים הבאים.

כיצד ניתן להימנע מפספוס גלולה?

ישנן מספר דרכים לעזור לך לזכור לקחת את הגלולה בזמן. אתה יכול להגדיר אזעקה בטלפון או במכשיר אחר כדי להזכיר לך לקחת את הגלולה. אתה יכול גם לשמור את הגלולות שלך בקופסת גלולות ולבדוק אותה בכל יום כדי לוודא שנטלת את הגלולה. אם אתה נוטל מספר תרופות, אתה יכול להשתמש במארגן גלולות כדי לעזור לך לעקוב אחר מתי לקחת כל גלולה.

סיכום

להחמצת גלולה יכולה להיות השלכות חמורות, תלוי בסוג התרופה שאתה נוטל. חשוב ליטול את הגלולה בזמן ולהשתמש בשיטת גיבוי למניעת הריון אם פספסת גלולה. ישנן מספר דרכים שיעזרו לך לזכור לקחת את הגלולה בזמן, כגון הגדרת אזעקה או שימוש בקופסת גלולות. למידע נוסף, מצא מידע נוסף ב-YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן