דף הבית » המלצת הצוות » מה קורה אם לעובר אין דופק?

מה קורה אם לעובר אין דופק?

מה קורה אם לעובר אין דופק?

מהו דופק עוברי?

דופק עוברי הוא פעימות הלב של העובר. זה מתגלה בדרך כלל על ידי רופא או מיילדת במהלך בדיקה טרום לידתית שגרתית. ניתן לשמוע את דופק העובר באמצעות מכשיר אולטרסאונד דופלר, שהוא מכשיר כף יד הפולט גלי קול ומזהה את ההדים של אותם גלים כשהם קופצים מהעובר. דופק העובר מתגלה בדרך כלל בין 8 ל-12 שבועות להריון.

מה קורה אם לעובר אין דופק?

אם לעובר אין דופק, מדובר במצב חירום רפואי ויש לפנות את האם מיד לבית החולים. הרופא יבצע אולטרסאונד כדי לקבוע את הסיבה לחוסר דופק עוברי. במקרים מסוימים, הסיבה עשויה להיות הפלה, שהיא אובדן הריון לפני 20 שבועות. במקרים אחרים, הסיבה עשויה להיות לידה מת, שהיא אובדן הריון לאחר 20 שבועות.

הַפָּלָה

אם הגורם להיעדר דופק עוברי הוא הפלה, הרופא עשוי להמליץ על הליך שנקרא הרחבה ו-Curettage (D&C). הליך זה כולל הרחבת צוואר הרחם והסרת כל רקמה שנותרה מהרחם. הליך זה נעשה בדרך כלל בבית חולים או במרפאה ונעשה בדרך כלל בהרדמה כללית.

לידה מת

אם הגורם לחוסר דופק עוברי הוא לידה מת, הרופא ימליץ לרוב לאם ללדת את התינוק. זה יכול להיעשות בנרתיק או בניתוח קיסרי. לאחר הלידה, הרופא יבדוק את התינוק כדי לקבוע את סיבת המוות.

טיפול מעקב

לאחר הלידה, יש לעקוב אחר היולדת עבור כל סימני זיהום או סיבוכים אחרים. הרופא עשוי גם להמליץ על ייעוץ שיעזור לאם להתמודד עם אובדן ההריון.

מְנִיעָה

ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט כדי להפחית את הסיכון ללידה מת או הפלה. אלה כוללים בדיקות טרום לידתי קבועות, אכילת תזונה בריאה, הימנעות מעישון ואלכוהול והימנעות מתרופות מסוימות.

אם תרצה ללמוד עוד על מה קורה אם לעובר אין דופק, מצא מידע נוסף בויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן