דף הבית » המלצת הצוות » מה קורה אם לוקחים ריטלין שפג תוקפו?

מה קורה אם לוקחים ריטלין שפג תוקפו?

מה קורה אם לוקחים ריטלין שפג תוקפו?

מה זה ריטלין?

ריטלין היא תרופה מרשם המשמשת לטיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD). זהו חומר ממריץ הפועל על ידי הגדלת כמות הדופמין והנוראפינפרין במוח. זה עוזר לשפר את המיקוד ולהפחית אימפולסיביות והיפראקטיביות. ריטלין זמין בצורות קצרות טווח והן בצורות ארוכות טווח.

מה קורה אם לוקחים ריטלין שפג תוקפו?

נטילת ריטלין שפג תוקפו עלולה להיות מסוכנת. ייתכן שהתרופה לא תעבוד כמו שצריך, או שהיא לא תעבוד בכלל. זה יכול להוביל לסיכון מוגבר לתופעות לוואי, כגון בחילות, סחרחורת וכאבי ראש. זה יכול גם להגביר את הסיכון לתופעות לוואי חמורות, כגון התקפים ובעיות לב. חשוב לבדוק תמיד את תאריך התפוגה של התרופה לפני נטילתה. אם פג תוקף התרופה, אין ליטול אותה. שוחח עם הרופא שלך לגבי קבלת מרשם חדש.

כיצד להשתמש בבטחה בריטלין

בעת נטילת ריטלין, חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא. אין ליטול יותר או פחות מהכמות שנקבעה. אל תיקח את זה לעתים קרובות יותר ממה שנרשם. אל תפסיק לקחת את זה מבלי לדבר עם הרופא שלך תחילה. חשוב גם לאחסן ריטלין כראוי. שמור אותו במקום קריר ויבש הרחק מאור שמש ישיר. אין לאחסן אותו בחדר האמבטיה או ליד כיור. הרחק אותו מהישג ידם של ילדים וחיות מחמד.

מה לעשות אם אתה מחמיץ מנה

אם אתה מתגעגע למנה של ריטלין, קח אותה ברגע שאתה זוכר. אם כמעט הגיע הזמן למנה הבאה, דלג על המנה שהוחמצה ולקח את המנה הבאה בזמן הקבוע. אין ליטול שתי מנות בו זמנית.

תופעות לוואי אפשריות

ריטלין עלול לגרום לתופעות לוואי, כגון בחילות, כאבי ראש וסחרחורת. זה יכול גם לגרום לתופעות לוואי חמורות יותר, כגון התקפים ובעיות לב. שוחח עם הרופא שלך אם אתה חווה תופעות לוואי כלשהן.

מתי לפנות לרופא

אם אתה חווה תופעות לוואי כלשהן בזמן נטילת ריטלין, דבר עם הרופא שלך. חשוב גם לדבר עם הרופא שלך אם אתה מתקשה בניהול הסימפטומים שלך. ייתכן שהרופא שלך יצטרך להתאים את המינון שלך או להחליף אותך לתרופה אחרת.

סיכום

ריטלין היא תרופה מרשם המשמשת לטיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD). נטילת ריטלין שפג תוקפו עלולה להיות מסוכנת ועלולה להוביל לסיכון מוגבר לתופעות לוואי. חשוב לבדוק תמיד את תאריך התפוגה של התרופה לפני נטילתה. בעת נטילת ריטלין, חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא ולאחסן אותו כראוי. אם אתה חווה תופעות לוואי כלשהן, דבר עם הרופא שלך. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן