דף הבית » מאמרים » מה קורה אם לוקחים אנטיביוטיקה בחינם?

מה קורה אם לוקחים אנטיביוטיקה בחינם?

מה קורה אם לוקחים אנטיביוטיקה בחינם?

מהי אנטיביוטיקה?

אנטיביוטיקה היא תרופות המשמשות לטיפול בזיהומים חיידקיים. הם פועלים בכך שהם הורגים את החיידקים או מונעים מהם להתרבות. אנטיביוטיקה זמינה במגוון צורות, כגון כדורים, נוזלים, קרמים וזריקות.

מה קורה אם לוקחים אנטיביוטיקה בחינם?

נטילת אנטיביוטיקה לחינם יכולה להיות מסוכנת. כאשר נוטלים אנטיביוטיקה ללא מרשם, היא עלולה לגרום ליותר נזק מתועלת. הסיבה לכך היא שאנטיביוטיקה יכולה להרוג גם חיידקים טובים וגם חיידקים רעים בגוף. כאשר זה קורה, זה יכול להוביל לעמידות לאנטיביוטיקה, מה שאומר שהחיידקים הופכים עמידים לאנטיביוטיקה. זה יכול להקשות על הטיפול בזיהומים בעתיד. בנוסף, נטילת אנטיביוטיקה לחינם יכולה גם לגרום לתופעות לוואי. תופעות הלוואי הללו יכולות לנוע בין קלות לחמורות ויכולות לכלול בחילות, הקאות, שלשולים ותגובות אלרגיות.

מה עליך לעשות אם אתה חושב שאתה צריך אנטיביוטיקה?

אם אתה חושב שאתה צריך אנטיביוטיקה, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הרופא שלך יכול לקבוע אם אתה צריך אנטיביוטיקה ויכול לרשום את התרופה המתאימה. חשוב לזכור שאנטיביוטיקה אינה יעילה נגד זיהומים ויראליים, כגון הצטננות או שפעת. לכן נטילת אנטיביוטיקה לזיהומים מסוג זה לא תעזור ועלולה לגרום ליותר נזק מתועלת. צפו בסרטונים על מה קורה אם לוקחים אנטיביוטיקה ללא תמורה?

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן