דף הבית » הכי נצפים » מה קורה אם לא עושים דיאליזה?

מה קורה אם לא עושים דיאליזה?

מה קורה אם לא עושים דיאליזה?

מהי דיאליזה?

דיאליזה היא הליך רפואי המשמש לסינון פסולת ונוזלים עודפים מהדם כאשר הכליות כבר לא יכולות לעשות את העבודה הזו. זהו טיפול מציל חיים לאנשים עם אי ספיקת כליות, והוא יכול להיעשות בבית או במרכז דיאליזה. דיאליזה יכולה לעזור לאנשים עם אי ספיקת כליות לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר.

מה קורה אם לא עושים דיאליזה?

אם לא תבצע דיאליזה, הפסולת והנוזלים העודפים בדם שלך יצטברו ויגרמו לבעיות בריאותיות חמורות. אלה יכולים לכלול בחילות, הקאות, עייפות, בלבול ואפילו תרדמת. לאורך זמן, הצטברות של פסולת ונוזלים עלולה להוביל לאי ספיקת לב, שבץ ומוות.

סיכונים של אי ביצוע דיאליזה

אי ביצוע דיאליזה יכול להוביל למספר סיכונים בריאותיים חמורים. אלו כוללים:

  • רמות גבוהות של אשלגן בדם, שעלולות לגרום לדפיקות לב לא סדירות ואף לדום לב.
  • רמות גבוהות של זרחן בדם, שעלול לגרום לכאבי עצמות ומפרקים, ועלול להוביל למחלת עצמות.
  • רמות גבוהות של חומצה בדם, שעלולות לגרום לבחילות, הקאות ובלבול.
  • הצטברות נוזלים בריאות, שעלולה לגרום לקשיי נשימה.
  • הצטברות נוזלים בבטן, שעלולה לגרום לכאבי בטן ונפיחות.

ההשלכות של אי ביצוע דיאליזה

ההשלכות של אי ביצוע דיאליזה יכולות להיות חמורות ואף מסכנות חיים. ללא דיאליזה, הפסולת והנוזלים העודפים בדם עלולים להצטבר ולגרום לבעיות בריאותיות חמורות. אלה יכולים לכלול בחילות, הקאות, עייפות, בלבול ואפילו תרדמת. לאורך זמן, הצטברות של פסולת ונוזלים עלולה להוביל לאי ספיקת לב, שבץ ומוות.

מתי להתחיל בדיאליזה

חשוב להתחיל בדיאליזה בהקדם האפשרי כאשר הכליות שלך כבר לא יכולות לסנן פסולת ועודפי נוזלים מהדם שלך. הרופא שלך יוכל לייעץ לך מתי להתחיל בדיאליזה ואיזה סוג של דיאליזה הכי מתאים לך.

חיים עם דיאליזה

החיים עם דיאליזה יכולים להיות מאתגרים, אבל אפשר לחיות חיים מלאים ופעילים. חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא ולקחת את התרופות כפי שנקבע. חשוב גם לאכול תזונה בריאה, להישאר פעיל, ולנוח מספיק. מצא מידע נוסף על דיאליזה ב-YouTube למידע נוסף על דיאליזה, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן