דף הבית » מגזין » מה קורה אם לא מצחצחים שיניים?

מה קורה אם לא מצחצחים שיניים?

מה קורה אם לא מצחצחים שיניים?

מה קורה אם לא מצחצחים שיניים?

אי צחצוח שיניים עלול להוביל למגוון של בעיות שיניים, כולל חורים בשיניים, מחלות חניכיים וריח רע מהפה. זה יכול גם לגרום לעששת, מה שעלול להוביל לאובדן שיניים. אי צחצוח שיניים יכול גם להוביל לסיכון מוגבר לפתח בעיות בריאות אחרות, כגון מחלות לב וסוכרת. כאשר אינך מצחצח שיניים, רובד מצטבר על פני השיניים שלך. רובד הוא סרט דביק של חיידקים שנוצר כאשר חלקיקי מזון ורוק מתערבבים יחד. החיידקים בפלאק מייצרים חומצות שעלולות לפגוע באמייל השיניים שלך, מה שמוביל לחורים. רובד יכול גם לגרום למחלת חניכיים, שהיא זיהום של החניכיים שעלול לגרום להן להיות אדומות, נפוחות ורכות. אם אינך מצחצח שיניים באופן קבוע, החיידקים בפלאק עלולים לגרום גם לריח רע מהפה. הסיבה לכך היא שהחיידקים מייצרים תרכובות גופרית בעלות ריח חזק. ריח רע מהפה יכול להיות מביך ויכול להקשות על קשרים חברתיים עם אחרים. אי צחצוח שיניים יכול גם להוביל לעששת. עששת מתרחשת כאשר האמייל של השיניים שלך נחלש על ידי החומצות המיוצרות על ידי החיידקים בפלאק. זה יכול לגרום לשיניים שלך להשתבש, להישבר או אפילו ליפול. אי צחצוח שיניים יכול גם להגביר את הסיכון לפתח בעיות בריאות אחרות. מחקרים הראו שאנשים שאינם מצחצחים שיניים באופן קבוע נוטים יותר לפתח מחלות לב וסוכרת. הסיבה לכך היא שהחיידקים בפלאק יכולים לחדור לזרם הדם ולנוע לחלקים אחרים בגוף, שם הם עלולים לגרום לדלקת ולפגיעה בכלי הדם.

כיצד למנוע עששת ובעיות שיניים אחרות

הדרך הטובה ביותר למנוע עששת ובעיות שיניים אחרות היא לצחצח שיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים פלואוריד. כמו כן, חשוב להשתמש בחוט דנטלי לפחות פעם ביום כדי להסיר רובד וחלקיקי מזון בין השיניים. חשוב גם לבקר את רופא השיניים באופן קבוע לבדיקות וניקויים. במהלך ביקורים אלה, רופא השיניים שלך יכול לבדוק אם יש סימנים של עששת או מחלת חניכיים ולספק טיפול במידת הצורך.

טיפים לצחצוח שיניים

בעת צחצוח השיניים, חשוב להשתמש במברשת שיניים רכה ובמשחת שיניים פלואוריד. חשוב גם לצחצח במשך שתי דקות לפחות, ולהקפיד לצחצח את כל משטחי השיניים. כמו כן, חשוב להשתמש בחוט דנטלי לפחות פעם ביום. שימוש בחוט דנטלי עוזר להסיר רובד וחלקיקי מזון בין השיניים, למקום שבו מברשת שיניים לא יכולה להגיע.

סיכום

אי צחצוח שיניים עלול להוביל למגוון של בעיות שיניים, כולל חורים בשיניים, מחלות חניכיים וריח רע מהפה. זה יכול גם לגרום לעששת, מה שעלול להוביל לאובדן שיניים. אי צחצוח שיניים יכול גם להגביר את הסיכון לפתח בעיות בריאות אחרות, כגון מחלות לב וסוכרת. הדרך הטובה ביותר למנוע עששת ובעיות שיניים אחרות היא צחצוח שיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים פלואוריד ולהשתמש בחוט דנטלי לפחות פעם ביום. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן