דף הבית » מאמרים » מה קורה אם לא מטפלים בכינים?

מה קורה אם לא מטפלים בכינים?

. מה קורה אם לא מטפלים בכינים?

מהן כינים?

כינים הן חרקים טפילים זעירים הניזונים מדם אנושי. הם נמצאים לרוב על הקרקפת, אך יכולים לחיות גם בגבות, ריסים ואזורים אחרים בגוף. נגיעות כינים נפוצות בעיקר בילדים, אך יכולות להופיע גם אצל מבוגרים. כינים מתפשטות באמצעות מגע ישיר עם אדם נגוע או באמצעות מגע עם פריטים כמו כובעים, מסרקים ומברשות ששימשו אדם נגוע.

מה קורה אם לא מטפלים בכינים?

אם לא מטפלים בכינים, ההדבקה עלולה להתפשט ולהיות קשה יותר לטיפול. כינים לא מטופלות עלולות לגרום לגירוד ואי נוחות, כמו גם לגירוי וזיהום בעור. במקרים מסוימים, כינים לא מטופלות עלולות אף להוביל לאנמיה עקב איבוד דם.

גירוד ואי נוחות

התסמין השכיח ביותר של נגיעות כינים הוא גירוד. זה נגרם על ידי תגובה אלרגית לרוק של הכינים. הגירוד יכול להיות חזק ויכול להוביל לגירוי בעור ולזיהום אם לא מטפלים בו.

גירוי וזיהום בעור

כינים לא מטופלות עלולות לגרום לגירוי וזיהום בעור עקב הגירוד והגירוי המתמידים של העור. זה יכול להוביל לאדמומיות, נפיחות ואפילו פצעים פתוחים. פצעים אלו עלולים להזדהם אם אינם מטופלים כראוי.

אֲנֶמִיָה

במקרים מסוימים, כינים לא מטופלות עלולות להוביל לאנמיה עקב איבוד דם. אנמיה היא מצב שבו לגוף אין מספיק תאי דם אדומים בריאים כדי לשאת חמצן לרקמות. תסמינים של אנמיה כוללים עייפות, עור חיוור וקוצר נשימה.

כיצד למנוע נגיעות כינים

הדרך הטובה ביותר למנוע נגיעות כינים היא להימנע ממגע ישיר עם אדם נגוע או פריטים ששימשו אדם נגוע. חשוב גם להימנע משיתוף כובעים, מסרקים ומברשות עם אחרים. כביסה קבועה של מצעים ובגדים במים חמים יכולה גם לסייע במניעת התקפות כינים.

השוואה מהירה

סימפטום תיאור
גירוד ואי נוחות נגרמת מתגובה אלרגית לרוק הכינים.
גירוי וזיהום בעור יכול להוביל לאדמומיות, נפיחות ואפילו פצעים פתוחים.
אֲנֶמִיָה מצב בו אין לגוף מספיק תאי דם אדומים בריאים כדי לשאת חמצן לרקמות.

סיכום

נגיעות כינים עלולות לגרום לגירוד ואי נוחות, לגירוי וזיהום בעור, ואף לאנמיה אם לא מטפלים בהן. הדרך הטובה ביותר למנוע נגיעות כינים היא להימנע ממגע ישיר עם אדם נגוע או פריטים ששימשו אדם נגוע. כביסה קבועה של מצעים ובגדים במים חמים יכולה גם לסייע במניעת התקפות כינים. למידע נוסף על נגיעות כינים וכיצד לטפל בהן, צפו בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן