דף הבית » מגזין » מה קורה אם לא מטפלים בדלקת גרון?

מה קורה אם לא מטפלים בדלקת גרון?

. מה קורה אם לא מטפלים בדלקת גרון?

מה זה דלקת גרון?

דלקת גרון היא זיהום חיידקי הנגרם על ידי חיידקי סטרפטוקוקוס מקבוצה A. זהו זיהום שכיח המשפיע על הגרון והשקדים. זה נפוץ בעיקר בילדים בין הגילאים 5 עד 15, אבל יכול להשפיע על אנשים בכל גיל. דלקת גרון מדבקת מאוד ויכולה להתפשט באמצעות מגע עם אדם נגוע או באמצעות מגע עם משטחים מזוהמים.

תסמינים של דלקת גרון

התסמינים השכיחים ביותר של דלקת גרון כוללים כאב גרון, חום, בלוטות לימפה נפוחות וכתמים לבנים על הגרון והשקדים. תסמינים אחרים עשויים לכלול כאבי ראש, בחילות, הקאות וכאבי גוף.

אבחון של דלקת גרון

אם אתה חושד שיש לך דלקת גרון, חשוב לפנות לרופא לאבחון. הרופא שלך כנראה יבצע בדיקה גופנית וייקח משטח גרון כדי לבדוק את נוכחות החיידקים.

טיפול בדלקת גרון

דלקת גרון מטופלת בדרך כלל באנטיביוטיקה. חשוב לקחת את הקורס המלא של אנטיביוטיקה כפי שנקבע על ידי הרופא שלך. זה יעזור למנוע את התפשטות הזיהום ולהפחית את הסיכון לסיבוכים.

סיבוכים של דלקת גרון לא מטופלת

אם לא מטפלים בדלקת גרון, זה יכול להוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים. אלה יכולים לכלול קדחת שגרונית, דלקת בכליות ומורסות בשקדים. קדחת שגרונית עלולה לגרום לנזק קבוע למסתמי הלב. חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חושד שיש לך דלקת גרון.

השוואה מהירה

מַצָב תסמינים אִבחוּן יַחַס סיבוכים
דלקת גרון כאב גרון, חום, בלוטות לימפה נפוחות, כתמים לבנים בגרון ובשקדים בדיקה גופנית ומשטח גרון אַנְטִיבִּיוֹטִיקָה קדחת שגרונית, דלקת בכליות, מורסות בשקדים

חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חושד שיש לך דלקת גרון. אם לא מטופלים, דלקת גרון עלולה להוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים. אנטיביוטיקה היא הטיפול הנפוץ ביותר לדלקת גרון, וחשוב לקחת את הקורס המלא של אנטיביוטיקה כפי שנקבע על ידי הרופא שלך. למידע נוסף על דלקת גרון, צפה בסרטון זה ממרפאת מאיו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן