דף הבית » המלצות העורכים » מה קורה אם לא אוכלים אחרי האימון?

מה קורה אם לא אוכלים אחרי האימון?

מה קורה אם לא אוכלים אחרי האימון?

מה קורה אם לא אוכלים אחרי האימון?

אימונים הם חלק חשוב מכל שגרת כושר, אבל זה לא הדבר היחיד שאתה צריך לעשות כדי להישאר בריא. אכילת המזונות הנכונים לאחר אימון חשובה לא פחות מהפעילות הגופנית עצמה. אם לא תאכל אחרי האימון, הגוף שלך לא יוכל להתאושש כמו שצריך ולא תקבל את מלוא היתרונות של האימון שלך.

מדוע חשוב לאכול לאחר אימון

כאשר אתה מתאמן, הגוף שלך משתמש במאגרי אנרגיה, כגון גליקוגן, כדי לתדלק את האימון שלך. לאחר האימון שלך, הגוף שלך צריך לחדש את מאגרי האנרגיה האלה כדי לתקן ולבנות מחדש את רקמת השריר. אכילת המזונות הנכונים לאחר אימון עוזרת לחדש את מאגרי האנרגיה הללו ולספק לגופך את החומרים המזינים הדרושים לו כדי להתאושש. אכילה לאחר אימון מסייעת גם במניעת כאבי שרירים. כאשר אתה מתאמן, השרירים שלך נפגעים וזקוקים לזמן לתיקון. אכילת המזונות הנכונים לאחר אימון עוזרת להאיץ את תהליך ההתאוששות ולהפחית את כאבי השרירים.

מה לאכול אחרי אימון

המאכלים הטובים ביותר לאכול לאחר אימון הם אלו המכילים הרבה חלבון ופחמימות. חלבון עוזר לתקן ולבנות מחדש את רקמת השריר, בעוד שפחמימות עוזרות לחדש את מאגרי האנרגיה. חטיפים טובים לאחר אימון כוללים שייק חלבון, חתיכת פרי וחופן אגוזים, או כריך הודו על לחם מחיטה מלאה. חשוב גם לשמור על לחות לאחר אימון. מים עוזרים לחדש נוזלים שאבדו במהלך פעילות גופנית ועוזרים לשמור על קור רוח של הגוף. שאפו לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום, ויותר אם התעמלת.

מתי לאכול אחרי אימון

באופן אידיאלי, עליך לאכול חטיף או ארוחה תוך 30 דקות מסיום האימון. זה יעזור לחדש את מאגרי האנרגיה ולספק לגוף שלך את החומרים המזינים שהוא צריך כדי להתאושש.

סיכום

אכילת המזונות הנכונים לאחר אימון חשובה לא פחות מהפעילות הגופנית עצמה. אכילה לאחר אימון עוזרת לחדש את מאגרי האנרגיה, לתקן את רקמת השריר ולהפחית את כאבי השרירים. המאכלים הטובים ביותר לאכול לאחר אימון הם אלו המכילים הרבה חלבון ופחמימות. שאפו לאכול חטיף או ארוחה תוך 30 דקות מסיום האימון. למידע נוסף על תזונה לאימון שלך, עיין בסרטון זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן