דף הבית » המלצת הצוות » מה קורה אם יש לי הפרעת אישיות היסטורית?

מה קורה אם יש לי הפרעת אישיות היסטורית?

מה קורה אם יש לי הפרעת אישיות היסטורית?

מהי הפרעת אישיות היסטורית?

הפרעת אישיות היסטורית (HPD) היא מצב בריאותי נפשי שעלול לגרום לאדם להתקשות לתפקד בחיי היומיום. היא מאופיינת בדפוס של התנהגות ארוכת טווח, מתמשכת ומתפשטת, שלעתים קרובות נתפסת כחריגה או קיצונית. אנשים עם HPD עשויים להיתקל בקושי ליצור מערכות יחסים ולשמר אותם, והם עשויים להתקשות בניהול רגשותיהם. HPD אינה הפרעה אחת, אלא קבוצה של הפרעות החולקות מאפיינים דומים. הפרעות אלו כוללות הפרעת אישיות גבולית, הפרעת אישיות נרקיסיסטית והפרעת אישיות אנטי-חברתית. אנשים עם HPD עשויים לסבול גם ממצבי בריאות נפשיים אחרים, כגון דיכאון או חרדה.

תסמינים של הפרעת אישיות היסטורית

הסימפטומים של HPD יכולים להשתנות מאדם לאדם, אך כמה סימנים נפוצים כוללים:• קושי ליצור מערכות יחסים ולשמר אותן• התנהגות אימפולסיבית ופזיזה• רגשות עזים ובלתי יציבים• קושי לשלוט בכעס• תחושות ריקנות• דימוי עצמי לא יציב• מחשבות אובדניות או התנהגויות • שימוש לרעה בסמים

גורמים להפרעת אישיות היסטורית

הסיבה המדויקת ל-HPD אינה ידועה, אך מאמינים שהיא נגרמת על ידי שילוב של גורמים גנטיים, סביבתיים ופסיכולוגיים. אנשים עם היסטוריה משפחתית של מצבים נפשיים עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לפתח HPD. בנוסף, אנשים שחוו טראומה או התעללות עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לפתח HPD.

טיפולים בהפרעת אישיות היסטורית

טיפול ב-HPD כולל בדרך כלל שילוב של פסיכותרפיה ותרופות. פסיכותרפיה יכולה לעזור לאנשים עם HPD ללמוד לנהל את הרגשות וההתנהגות שלהם, והיא יכולה לעזור להם לפתח מערכות יחסים בריאות יותר. טיפול תרופתי יכול לסייע בהפחתת סימפטומים של דיכאון, חרדה ומצבי בריאות נפשיים אחרים. במקרים מסוימים, ייתכן שאנשים עם HPD יצטרכו להתאשפז לקבלת טיפול. זה נעשה בדרך כלל כאשר אדם נמצא בסכנה לפגוע בעצמו או באחרים. אשפוז יכול לספק לאדם סביבה בטוחה לקבלת טיפול ולייצב את מצבו.

חיים עם הפרעת אישיות היסטורית

לחיות עם HPD יכול להיות קשה, אבל יש דרכים לנהל את המצב. חשוב לפנות לטיפול בהקדם האפשרי כדי לסייע בהפחתת התסמינים ובשיפור איכות החיים. בנוסף, חשוב לתרגל טיפול עצמי ולמצוא דרכים בריאות להתמודדות עם לחץ. חשוב גם למצוא תמיכה ממשפחה וחברים. מערכת תמיכה חזקה יכולה לעזור לאנשים עם HPD לנהל את מצבם ולחיות חיים בריאים ומספקים. אם אתה או מישהו שאתה מכיר חי עם HPD, יש משאבים זמינים לעזור. תוכל למצוא מידע נוסף ביוטיוב ובוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן